going-back-office-blog-image

Şirketler ofislerini kademeli olarak yeniden açmaya ve “normale”dönmeye başlıyor. Ancak gereksiz risklerden kaçınmak ve güvende olmak için işverenlerin alması gereken çok sayıda tedbir bulunuyor. 

Çalışanlarınız ofise döndüğünde yapılacaklar hakkında bir liste hazırladık, bu adımlar dönemi mümkün olduğunca sorunsuz atlatmanıza ve krizin etkilerinden kurtulup normale dönmenize yardımcı olacaktır. 

Her şeyden önce dikkatli olun ve sürekli değişen koşullara uyum sağlamaya hazır olun. Biz Michael Page olarak her zaman  yetkili sağlık otoritelerinin ortak yönergelerini ve tavsiyelerini uygulamaktayız. 

Tesis Yönetimi: 

  • İşyerinizi düzenli olarak temizleyin ve dezenfekte edin: Sık kullanılan tüm yüzeyler her kullanımdan önce çalışanlar tarafından silinmelidir 
  • Çalışanlarınıza maske, hidroalkollü çözelti, eldiven vb. ürünleri içeren kitler verin  

Sosyal mesafe planı:

  • Mümkün olduğunca evden çalışma uygulamasına devam edin

  • Ofise dönüşün ilk haftalarında sadece isteyen çalışanların ofise dönmesini sağlama konusunu değerlendirin 

  • Ofiste kalabalığı önlemek için işe dönen çalışanların farklı saatler arasında veya vardiyalarda çalışması konusunu değerlendirin 

  • Oturma planını ve ofis yapılarını yeniden düzenleyin 

  • Çalışanlardan normal görevleri arasında olmasa bile hijyen için kişisel sorumluluk almalarını isteyin 

Uzaktan çalışma: 

  • Geri bildirim isteyin ve uzaktan çalışma döneminde neyin işe yarayıp neyin yaramadığını değerlendirin 
  • Video yoluyla toplantı yapmaya devam edin ve gerekmedikçe yüz yüze toplantılardan kaçının 
  • Okullar ve diğer çocuk bakım tesisleri yeniden açılma konusunda bağımsız kararlar alırken, çalışan ebeveynler için evden çalışmaya devam etme seçeneğini açık tutun  

İletişim ve Eğitim: 

  • Bu dönemde çalışanların başarılarını paylaşın ve çalışanları motive etmeyi hafife almayın 
  • Yöneticileri ve çalışanları yeni politikalar ve prosedürler konusunda eğitin  
  • Planın uygulanmasından ve plana uyumun izlenmesinden sorumlu personeli belirleyin 
  • Çalışanların sorularını ve endişelerini yönlendirebileceği bir kişi belirleyin 
  • Planınızın zihinsel sağlık konusunu içerdiğinden ve bu konuda bilgi ve destek verdiğinden emin olun 

Öngörülerde bulunun:

  • • İkinci bir karantina dalgasına veya gelecekteki pandemilere hazırlanmak için pandemi planını gözden geçirin ve revize edin 
  • • Ofise dönme sürecinin başarısız olması veya virüsün yeniden ortaya çıkması durumunda ofisi kapatmak için hızlı kapatma prosedürleri oluşturun 
  • • İkinci bir salgın dalgası olması ve şirketin tekrar kapanması durumunda kullanılabilecek planlama materyallerini oluşturun
  • • Karşılaştırma: ne tür uygulamalar yapıldığını öğrenmek için diğer şirketleri ve sektörleri gözlemlemeye zaman ayırın ve onlarla iletişimde bulunun 
  • • Aynı tesisi veya binayı paylaşan diğer şirketlerle ve bina sahibinizle koordinasyon halinde olun
     

Desteğe ihtiyacınız olduğunda ofise geri dönüş hakkında daha fazla tavsiyede bulunmaya her zaman hazırız.

Yeni personel almayı mı planlıyorsunuz? Öyleyse işe alım danışmanlarımızla hemen irtibata geçmekten çekinmeyin. 

Çalışan arayışında mısınız?

İşe alım ihtiyaçlarınızla ilgili olarak bizimle görüşmeyi ister misiniz?

Bizimle iletişime geçin

Maaş Anketleri

Piyasa trendleri ve sektöre göre maaş hakkında önemli bilgiler

Daha fazlasını keşfet