Şirketlerin %66’sı Facebook’u, %54’ü ise Twitter’ı işe alım süreçlerinde kullanıyor

Sosyal medyada tutarlı profil, uygun görsel malzeme, sektörel gruplara katılım, samimiyet işverenlerin gözünde artı puan.

Artık sadece ünlüler değil sosyal medya sayesinde herkes mercek altında. Dijital dünya, bugün artık hiç olmadığı kadar önemli ve dünyanın birbiri ile konuşabildiği, ilk izlenimlerin edinildiği bir platform. İş piyasasında büyük bir rol oynadığı gibi, sosyal medya kariyer adımlarında da önemli bir enstrüman haline geldi. Kişilerin sosyal medyada mevcudiyetleri aynı zamanda işe alınmak ile alınmamak arasındaki farkı da belirliyor. İstatistiklere göre iş dünyasında LinkedIn ilk sırada yer almakla birlikte, şirketlerin %66’sı Facebook’u, %54’ü ise Twitter’ı işe alım süreçlerinde kullanıyor.

Şirketlerin %73’ü sosyal medya üzerinden başarılı işe alımlar gerçekleştirdiğini belirtiyor. Sosyal medyanın manzarasında yaşanan değişime paralel olarak, işe alım yetkililerinin yetenekleri işe alma şeklinde de değişim görülüyor. Geleneksel işe alımlardan uzaklaşma trendi, sosyal medyanın ne kadar önemli olduğunu ortaya koyuyor. Her 4 işe alım müdüründen 3’ü adayların sosyal medya profilini kontrol ediyor. Dünyada ortalama 14,4 milyon kişi iş aramak için sosyal medyayı kullanıyor. Sosyal medyanın doğru kullanımı, işe alım yetkililerinin yanlış adayı işe almasının önüne geçebilir. Bununla birlikte, işe alım yetkilisini kişinin iş dışında nasıl biri olduğunu anlamaya da teşvik edebilir.

İşe alım yetkilileri profilime bakarlar mı?

İşe alım yetkilileri CV’nin ötesini görebilmek için sosyal medya hesaplarını inceleyerek adayı daha hızlı tanıma şansını yakalıyor. Facebook ve Twitter hesapları sayesinde, bir işe alım yetkilisi işe başvuran adayın kişiliğini, ne tür etkinliklere katıldığını, kimleri takip ettiğini inceleyerek, şirket ve değerleri ile uyumlu olup olmadığını kolayca anlayabiliyor. 14,4 milyonu aşkın insan, sosyal medya platformları üzerinde iş arıyor.  İş arayan adaylar, çeşitli sosyal medya kanalları üzerinden makaleler ve bilgi paylaşımlarıyla, etkili isimler ile tartışarak sözü dinlenmeye değer biri olduğunu ortaya koyabilir.  Ayda 1,65 milyar aktif kullanıcısı ile Facebook üzerinden adayların ilgilendiğin şirketler hakkındaki en son gelişmeleri takip etmeleri mümkün. Twitter Ayda 332 milyon aktif kullanıcısı ile dünyanın önde gelen mikroblog platformu. Son dönemlerin en popüler mecrası Instagram da ise 400 milyon aktif kullanıcı yer alıyor. Kreatif kişiler için bir hedef kitle bulup fark edilmek için ideal platform olma özelliği taşıyor. İş ve istihdama yönelik sosyal ağ özellikleri ile öne çıkan Linkedin’de ise 400 milyon üye yer alıyor.

Kişisel marka olmak

Gitgide daha fazla kişi artık markalardan çok insanlara güveniyor. Kişisel bir marka yaratmak, hedef kitlelerin artık bıkmaya başladığı tüm yapmacık reklam ve satışları da ortadan kaldırmış oluyor. Kişisel markalaşma, kişisel ağı genişletmek, yeni fırsatlar yakalayabilmek, etkili ses olabilmek, tanınırlık elde edebilmek için ortam yaratıyor. Sosyal medyadaki kişilerin %58’i,  çalışmak istediği şirketi sosyal medya üzerinde takip ediyor. Y Kuşağının %66’sı ise, çevrimiçi bilgilerin itibarları üzerinde olumsuz etkisi olabileceğinden endişeleniyor.

Dış dünyaya karşı kişinin aynası niteliğini taşıyan sosyal medya hesaplarında yapılması ve yapılmaması gerekenler:

Yapılması gerekenler; Tutarlı bir profil, uygun görsel malzeme, sektörel gruplara katılım, samimiyet.

Yapmaması gerekenler; Uygunsuz içerik, işverenden yakınma, başkalarını taciz veya rencide etmek, yalan ifadeler paylaşmak