Duygusal Zeka Katsayısı (EIQ) olarak da bilinen duygusal zekanın önemi Birleşik Krallık’taki finans kuruluşlarının müşteri ilişkileri sürecinde hafife alınamaz ve bu kuruluşların birçoğu halihazırda EIQ programlarına yatırım yapmaya başlamıştır. Kişisel ve diğer kişilere özel duygusal davranışları anlamak ve ardından karar almayı yönlendirmek amacıyla verileri analiz edebilmek ve kullanabilmek müşteri ilişkileri yolculuğunda güçlü bir araç haline gelmiştir. Fakat duygusal zeka bugünün müşteri odaklı finans işletmelerine tam olarak ne değer katabilir?

Dijital dönüşümün yaşandığı dünyada, finans içerisinde otomasyona geçirilemeyen tek bir alan vardır ve bu da müşteriler ve paydaşlarla yüz yüze iletişimdir. Bu, duygusal zeka bakımından yüksek bir etkinlik seviyesi – farklı birey gruplarıyla olumlu şekilde ilgilenebilecek bir yönetici veya müdür – gerektiren bir alandır.  

Duygusal zeka – öz-farkındalık, öz-yönetim, sosyal farkındalık, ilişki yönetimi – müşterilerle karşılıklı etkileşimde bulunurken temel bir bileşendir, peki diğer bileşenler nelerdir? Empati akla gelmektedir, çünkü empati kuran ve yüksek EIQ seviyesine sahip kişiler müşteri-odaklı durumlarda daha başarılı olmaya çoğu kez yatkındır. En olumlu sonucu elde etmek için bir birey veya bir grup insanla nasıl karşılıklı etkileşim kurulacağı konusunda hızlı bir şekilde doğru kararı verebilirler ve bu yaklaşım ticari başarıyı yönlendirme eğiliminde olan bir kendini iyi hissettirme faktörü yaratabilir. 

Finansın çoğu alanında teknik uzmanlığın bütünün bir parçası olduğunu biliyor olsak bile, bu durum müşterilerimizin birçoğu tarafından bir gereklilik olarak görülmemektedir ve başarılı bir şekilde iletişim kurabilen ve diğerlerini etkileyebilen çalışanlar kariyer başarısı elde etmektedirler.

Duygusal zeka yetkinliklerinin mevcut eğitim programlarına entegre edilmesi

Bu durumda, EIQ’yu bir kuruluşa nasıl entegre ederiz? Yüksek bir EIQ’ya sahip olmanın temeli kendinizi bir kişi olarak anlamakla başlar ve Myers Briggs gibi kişilik profili çıkarma egzersizleri bunu yapmak için iyi bir yoldur. 

İlk başta kendinize benzer kişilik yapısı olan insanlarla ilişki kurmayı doğal olarak daha kolay bulursunuz, fakat daha başarılı veya farklı bir ortam oluşturmak amacıyla kişilik profili çıkarma egzersizlerinin bir bölümü size doğal olarak enerji vermeyen kişilik tipleriyle başarılı bir şekilde iletişim kurmak için araçlar ve tavsiyeler sunmaktır. EIQ’yu entegre etmeye ilişkin diğer fikirler rol canlandırma, tartışma oturumları ve konuyla ilgili kitaplar olabilir.
 

Duygusal zeka iş verimliliğini iyileştirmek için kullanılabilir mi?

En kötüsü düşünülürse, herhangi bir işletmede EIQ eksikliği zorbalık, motivasyonsuzluk gibi çatışmalara ve hatta hastalığa yol açabilir. Sağlıksız ve bağlantısız bir iş gücü verimlilik seviyelerini azaltacaktır. EIQ ‘nun desteklendiği bir ortamı teşvik etmek şüphesiz hedeflerin daha iyi anlaşılmasını, ekip odağının kesinleşmesini, motivasyonu ve işletmenizde olanlardan kazançlı çıkma yeteneğini beraberinde getirecek daha açık bir iletişim yolu yaratacaktır. Personel kayıp oranlarının yanı sıra hastalık izinleri azalacak ve bu durumun verimlilik üzerinde olumlu bir etkisi olacaktır.

İşletmelerin EIQ’dan en iyi şekilde faydalanma yolunu düşünmeleri gereklidir ve EIQ ‘yu Yapay Zeka ile eşleştirmek genel müşteri deneyimini iyileştirmek için bir çözüm sunabilir.

Michael Page Finans Departmanının Birleşik Krallık’taki Profesyonel Hizmetler Yöneticisi şöyle diyor: “İlk yenilikçilerden biri olmak için işletmelerin Yapay Zekaya yatırım yapmaları gerektiğine şiddetle inanıyorum. Geçmişte piyasanın hızına göre hareket etmeyen çok başarılı işletmelerin daraldığını ve kaydolduğunu gördük, dolayısıyla bunun püf noktası müşteriyi dinlemektir. Hemen hemen tüm müşteriler insan etkileşimi ve anlayışı ile birlikte anlaması kolay, elverişli ve etkin bir süreç istemektedir. Hem Yapay Zeka hem de EIQ’ya odaklanan herhangi bir işletme veya birey şüphesiz başarılı olacaktır.”

Şu anda aday istek listenizde duygusal zeka üst sıralarda olacak şekilde işe alım yapıyorsanız, pozisyon için yatkınlıklarını kanıtlamayı uman adaylardan herkesin diline dolanmış aşağıdaki kelimeleri duymayı beklemelisiniz:

  • esneklik, 
  • anlama, 
  • dinleme,
  • iletişim kurma, 
  • ekip odağı,
  • etkileme, ve 
  • ortak bir hedef gerçekleştirme

Duygusal zeka, işe alım yaparken çoğu finans rolü için temel bir niteliktir, fakat herhangi bir kuruluşun kültürüne oturtulması için yeterli zaman gerektirir. Hem teorik hem de uygulamalı eğitim gerektirir ve şirket değerleri, 360 derece değerlendirme ve şirket davranışları yoluyla daha da güçlendirilmesi gereklidir. Ancak, faydalarına uzun vadede değecektir.

Daha fazla bilgi almak veya iş alım süreçlerinize nasıl yardımcı olabileceğimizi görüşmek istediğiniz takdirde uzman finans danışmanlarımızdan biriyle hemen bugün irtibata geçin.

Join over 80,000 readers!
Receive free advice to help give you a competitive edge in your career.