Pazarlama yöneticileri, kârı en üst düzeye çıkaracak bir pazarlama stratejisi oluşturmak için bir şirketin reklam, halkla ilişkiler ve ürün geliştirme dahil birçok farklı departmanıyla birlikte çalışır.

Şirketlerinin sunduğu mal ve hizmetlerin potansiyel talebini belirlemek için bazen pazar araştırması yaparak pazarda ihtiyaç duyulanları anlamak konusunda uzmanlaşırlar. Pazarlama pozisyonları hemen hemen her iş sektöründe mevcuttur.

Pazarlama yöneticileri, ister müşteriler ister başka işletmeler olsun, alıcıların taleplerini karşılamak için tasarlanacak reklam kampanyalarını planlamak ve yürütmekten de sorumludur.

Bu, pazarladığınız ürün veya hizmete bağlı olarak yenilikçi fikirler geliştirmenizi gerektirdiği için yaratıcı bir kariyer olabilir. Örneğin, yeni bir ruj serisi ile yeni bir arabanın pazarlamasını nasıl farklı şekillerde yapacağınızı düşünün.

Bu kişiler, genellikle etkili analitik, kişilerarası ve karar verme becerileri olan yaratıcı kişilerdir ve bir pazarlama departmanının sonuca ulaşması için ihtiyaç duydukları hakkında sağlam bir anlayışa sahiptirler.

Bu alanda başarılı olmak için, sizi belirlenen iş hedeflerine ulaştıracak analitik yazılımları, veritabanı kullanıcı arayüzlerini ve diğer teknolojik platformları yetkin bir şekilde kullanmalısınız.

Pazarlama uzmanları, reklamı yapılan ürünlerdeki talebe göre fiyatlandırma stratejileri oluşturabilmelidir. Kullanılan pazarlama stratejilerinin başarısını belirlemek için genellikle satış verilerini analiz ederler.

Bir Pazarlama Yöneticisini iyi yapan nitelikler

Muhteşem bir pazarlama yöneticisi olmanıza yardımcı olacak bir dizi pazarlama becerisi şunlardır:

Sosyal beceriler

  • Ayrıntıları görebilme yeteneği
  • Mükemmel iletişim becerileri
  • Güçlü kişilerarası beceriler ve organizasyon becerileri
  • Samimi, özgüvenli bir tavır ve üst düzey insan ilişkileri
  • Esnek bir tutum ve başkalarıyla iyi geçinebilme yeteneği
  • Şirketinizdeki bir dizi çalışanın yanı sıra hizmet alıcılarını, müşterileri, pazarlama asistanlarını ve diğer çalışanları etkin bir şekilde idare edebilme becerisi

Fonksiyona özgü beceriler

  • Doğru alıcıları doğru ürünlerle eşleştirmekten keyif almak
  • Pazarlama, reklam, satış veya müşteri ilişkileri yönetimi alanında deneyim
  • Şirketinizin ürün ve hizmetleri hakkında kapsamlı bilgi sahibi olmak ve bunlar için optimum pazarlama stratejisini bilmek
  • Pazarlama alanında bir diplomanız olması elbette bir avantaj ancak birçok işveren için bu her zaman resmi bir gereklilik değildir
  • Pazarlama alanında iyi bir finans bilgisi ve kıdemli pazarlamacılarla iyi iletişim kurma yeteneği
  • Metodik ve analitik bir yaklaşımla bağlantılı olarak stratejik düşünmeye yakınlık ve çeşitli pazarlama girişimleri konusunda bilgi sahibi olmak

Bir Pazarlama Yöneticisinin görevleri nelerdir?

Kariyerini pazarlama alanında seçenler, birçoğu pozisyona ve sektöre göre farklılık gösteren çeşitli görevlerden sorumlu olabilir.

Marka bilinirliği yaratma

Pozisyonun en önemli yönlerinden biri, genellikle ilgili taraflar ve potansiyel müşterilerden oluşan belirli hedef kitlelere yönelik olarak markanız hakkında farkındalık yaratmaktır.

Genellikle pazarlama planları, reklam kampanyaları, doğrudan e-posta ile pazarlama projeleri ve geri bildirim oturumları konusunda destek sağlamanız beklenir. Yazılı basında, internette ve yayın organlarında reklam fırsatları bulmak ve ilan vermek sıkça karşılaşacağınız görevler olacaktır.

İçerik pazarlaması

Bazı durumlarda, broşürler ve basın kitleri gibi pazarlama materyallerini tasarlamak için kurum içi veya harici kreatif ajanslarla ve elbette kuruluşunuzun dahili pazarlama ekipleri ve satış temsilcileriyle yakından çalışacaksınız.

Hem online hem de basılı kampanyalar için pazarlama metinlerinin nasıl yazılacağını ve kontrol edileceğini bilmeniz gerekir. Ayrıca, broşürler ve videolar gibi pazarlama materyalleri üretmeniz ve bazı durumlarda pazarlama kampanyalarından en iyi sonuçları elde edebilmek için sosyal medya kanallarını kullanmanız beklenebilir.

Etkinlik yönetimi

Ürün lansmanları, fotoğraf çekimleri ve basın etkinlikleri gibi etkinlikler düzenlemek bir pazarlama yöneticisinin muhtemel görevleri arasındadır. Pazarlama, kesinlikle sosyal kişilere hitap eden bir sektördür.

Önemli paydaşlarla ilişkileri geliştirme

Bu, pazarlama alanında çalışacaklar için olmazsa olmazdır. Pazarlama yöneticileri, doğru araçları kullandıklarından emin olmak için pazarlama trendlerini, kampanyaları, reklamları ve SEO'yu değerlendirmeli ve gözden geçirmelidir.

Performansı takip etmek

Pazarlamanın performansını ve yatırım getirisini takip ederek üst yönetim için haftalık veya aylık pazarlama raporları hazırlamalıdır. Ayrıca rakiplerin faaliyetlerini izleyerek bunları raporlamaları gerekir.

Harici ajansların yönetimi

Uygun durumlarda, etkinlikleri ve basın ilişkilerini, editörlük üzerine gelen talepleri, sunumları, promosyonları ve online etkinlikleri etkili bir şekilde yönetmek üzere halkla ilişkiler ajansları, başka bir pazarlama ajansı veya reklam ajansları gibi harici ajanslara liderlik etmelidirler. Ayrıca pazarlama bütçelerini yönetmeleri ve tüm pazar trendlerinden haberdar olmaları da istenebilir.

Bir Pazarlama Yöneticisi kariyer yolunda nelerle karşılaşır?

Pazarlama mezunlarının kariyer yolu biraz belirsizdir, ancak pazarlama kariyerinin bir dizi başka branşa ve kola ayrıldığını belirtmekte fayda vardır. Pazarlama alanında çalışanların ilk işi genellikle satış, müşteri hizmetleri veya muhtemelen saha pazarlaması üzerinedir.

Uzmanların kariyer yolu, çoğunlukla başlangıç düzeyinden üst düzey pazarlama yöneticisi, pazarlama müdürü, pazarlama direktörü, dijital pazarlama direktörü, baş pazarlama sorumlusu ve pazarlama başkan yardımcılığına kadar ulaşabilme eğilimindedir.

Kariyer yolculuğu boyunca edinilen beceriler kariyer gelişimine yardımcı olabilir ve tabii ki yetenekli pazarlamacılar, bir sektörden veya şirketten diğerine kolayca geçiş yapabilir. Bilindiği üzere, ortalama maaşınız kariyer basamaklarında ne kadar yükselirseniz o kadar artacaktır.

İş mi arıyorsunuz?

En iyi iş tekliflerini internet sitemizde bulabilirsiniz.

Hemen başvurun

Maaş Anketleri

Piyasa trendleri ve sektöre göre maaş hakkında önemli bilgiler

Daha fazlasını keşfet