candidate searching for a job in social media

Facebook ve Instagram, işe alım stratejinizin bir parçası mı? Değilse, bunların potansiyellerinden tam olarak nasıl yararlanabilirsiniz? 

Muhtemelen çalışan adaylarını LinkedIn üzerinden bulmaya çalışıyor veya iş ilanlarını LinkedIn üzerinden veriyorsunuzdur; sonuçta LinkedIn iş dünyasının bir numaralı sosyal medya platformu. 

Yine de, Avrupa Kıtası'nda 7.502 ve Türkiye'de 574 kişiyle anket yapan Michael Page'in yeni araştırması, Meta'ya ait sosyal medya platformları Facebook ve Instagram'ın, işe alım süreçlerinde kullandığınız araçlara ilave olarak çok değerli katkılar sağlayabileceğini ortaya koyuyor. Türkiye’deki çalışanların görüşlerini öğrenmek için infografikimizi indirmenizi öneririz.

Kapsamlı değerlendirmelerimize göz atın

Sosyal medyada iş arama süreçleri: trendler ve iç görüler

Instagram ve X kullanıcıları arasında büyük bir fark olduğunu tespit ettik; ankete katılanların %87'si X'i eğlence amaçları ve kişisel ilgi alanları için kullanırken, %66'sı ise aynı amaç için Instagram'ı kullanıyor. Bu doğrultuda daha az öncelikli olarak tercih edilen sıradaki sosyal medya platformları ise Facebook (%45), LinkedIn (%26) ve TikTok (%9).

Şaşırtıcı olmayan bir tespit olarak; LinkedIn, iş arayanların ve iş ilişkileri kurmaya çalışanların uğrak adresi; 5 kişiden 4'ünden fazlası (%87) yeni iş fırsatları aramak için bu siteyi ziyaret ediyor. Ancak aşağıda göreceğimiz gibi, LinkedIn'in işe alım alanındaki hâkimiyeti, işe alım yöneticilerinin çalışan adaylarını Instagram ve Facebook üzerinden bulma olasılığını göz ardı etmesi gerektiği anlamına gelmiyor.

Anketimiz sonucunda, işe alımda sosyal medyanın gücünü vurgulayan diğer hayati bilgiler de tespit edildi: 

  • Ankete katılanların %85'i iş fırsatlarına göz atmak için sosyal medyayı kullanıyor
  • %36'sı iş aramak için günde en az bir kez sosyal platformları kontrol ediyor
  • %48’i bir sosyal medya platformu aracılığıyla iş bulmuş
  • %68'i sosyal medyada iş fırsatlarına göz atmanın daha kolay olduğunu söylüyor

Ayrıca, sonuçlar, ilgi çekici içeriklerin yaratabileceği farkı da vurguluyor: %76, sosyal medya içeriklerinin bir şirkete katılma kararlarını etkilediğini ifade etmiş. Sosyal platformların popülerliği göz önüne alındığında, Facebook ve Instagram'da yaratıcı gönderiler yayınlamaya ağırlık vermeniz önemli bir etki yaratabilir.

Çalışanlar Facebook ve Instagram'ı nasıl kullanıyor?

Ankete göre, ankete katılanların %8'i Facebook'u iş aramak için kullanırken, %14'ü bu platformu işle ilgili nedenlerle (örneğin, iş ilişkileri kurmak veya kariyerleriyle ilgili sayfaları takip etmek için) kullanıyor. Instagram için bu rakamlar sırasıyla %7 ve %24.

Bu eğilim özellikle daha genç bireyler arasında dikkat çekici seviyede; 18 ile 29 yaş arasındakilerin %28'i Instagram'ı işe yönelik ilgi alanları için kullanıyor ve yaklaşık 10 kişiden 1'i (%9) iş aramak için bu platformu ziyaret ediyor. Sektörler arasında; Facebook'u iş amacıyla kullanma olasılığı en yüksek olanlar Emlak ve İnşaat alanındaki çalışanlar (%29); Pazarlama alanındaki çalışanlar ise (%34) Instagram'ı tercih ediyor.

Facebook ve Instagram üzerinden işe alıma dair ipuçları

Facebook ve Instagram'da çalışan adayı aramak, özel bir yaklaşım gerektiriyor. İş arayanlar arasından en iyilerinin ilgisini çekmek için, örneğin aşağıdakiler gibi, bu platformlara uygun içerikler oluşturmanız gerekiyor:

  1. İnfografikler: Çalışanların %70'i için ilk üç sırada yer alan infografikler, potansiyel adayları cezbetmenin bir başka etkili yolu. Videolar gibi, infografikler de, hızlıca göz atılabilir ve dikkat çekici oldukları için yüksek bir etkileşim oranına sahipler. Bunları, iş başarılarını vurgulamak için kullanabilirsiniz.
  2. Kısa videolar ve makaleler: Ankete katılanların %59'u tarafından sosyal medyadaki profesyonel içerikler veya işle ilgili içerikler bakımından en sevdikleri format olarak belirtilen, Instagram reel'leri gibi kısa videolar, bir kişinin dikkatini anında çekme gücüne sahip. İzlemesi zahmetsiz olduğundan, genellikle daha yüksek etkileşim oranlarına sahipler. Bunların süresini bir dakikadan kısa tutmaya özen göstermenizi öneririz. Makaleler de, pazar trendleri konusunda güncel bilgiler sağlamak açısından harika bir yöntem. 
  3. Anketler ve testler: %50, bu eğlenceli formatı ilk üçte sıralıyor. Bunlar, etkileşimi artırmanın ve takipçileriniz hakkında paha biçilemez veriler elde etmenin benzersiz bir yolu olabilir.

Unutmayın ki adayları sosyal medyada cezbetmek için sadece ilan vermek ve sonucu beklemek yeterli olmayacaktır. Kullanıcıların ilgisini canlı tutmak için yorumları beğenmeye ve sorulara düşünceli bir şekilde yanıt vermeye zaman ayırmanız çok önemli.

İşe alım stratejinize yardımcı olması için Facebook ve Instagram'ı kullanmanın faydaları nelerdir?

Facebook ve Instagram'a erişiminizi artırarak, daha büyük, daha çeşitli bir aday havuzunun ilgisini çekme fırsatıyla ağınızı genişletebileceksiniz. Ayrıca mevcut çalışanlarınızdan iş ilanlarını kendi kişisel sosyal medya sayfalarında paylaşmalarını isteyerek, onların sosyal medya ağlarından da yararlanabilirsiniz.

İşe alım süreçlerini Facebook ve Instagram üzerinden yürütmek, size markanızı yaratıcı bir şekilde sergileme şansı verirken potansiyel adayların da şirketiniz hakkında sorular sormasına ve daha fazla bilgi edinmesine olanak tanır. 

Son olarak; hashtag'ları veya konum etiketlerini akıllıca kullanarak, belirli bir sektördeki veya bölgedeki adayları hedefleyebilirsiniz.

Michael Page: LinkedIn'in ötesine geçmenize yardımcı oluyoruz

Facebook ve Instagram gibi platformlardaki varlığınızı güçlendirmek, markanızı öne çıkararak kuruluşunuza rekabet avantajı sağlayabilir. Daha fazla tavsiye için bizi sosyal medya kanallarımızdan takip edebilir veya çevrimiçi varlığınızı güçlendirme konusunda daha fazla bilgi edinmek için danışmanlarımızdan biriyle iletişime geçebilirsiniz.

Bize ulaşın

Çalışan arayışında mısınız?

İşe alım ihtiyaçlarınızla ilgili olarak bizimle görüşmeyi ister misiniz?

Bizimle iletişime geçin

Maaş Anketleri

Piyasa trendleri ve sektöre göre maaş hakkında önemli bilgiler

Daha fazlasını keşfet