Michael Page Logo

İlan dili

  • English

Main menu

  • Anasayfa
  • Adaylar+

    İş mi arıyorsunuz?

    • İş ilanlarını gör
    • İş ilanlarını gör
    • CV'nizi gönderin
    • Mypage ile iş arayın
    • PageGroup'a katılın
    • Barcelona Shared Services Centre’a katılın

    Kariyer tavsiyeleri

    • Kariyer Tavsiyeleri
    • İş arayışınız
    • CV ve ön yazı
    • İş Görüşmesi
    • Kariyer gelişimi
    • İş-yaşam dengesi

    İş İlanı Ara

  • İşverenler+

    İşe alım çözümlerimiz

    • İşe alım çözümlerimiz
    • Kaynak kullanım metodolojimiz
    • Neden Michael Page ile işbirliği yapmalısınız?
    • Yönetim tavsiyeleri

    İş tanımınızı gönderin

    Uzmanlığımız

    • Our expertise
    • Bankacılık & Finansal Hizmetler
    • Buying, Merchandising ve Tasarım
    • Enerji, Petrol & Gaz
    • Mühendislik & Üretim
    • Yönetici Asistanlığı & Ofis İdaresi
    • Finans
    • Sağlık & Yaşam Bilimleri
    • İnsan Kaynakları
    • Satın Alma & Tedarik Zinciri
    • Perakende
    • Satış & Pazarlama
    • Teknoloji
  • Perspektif & Öneriler+

    Kariyer tavsiyeleri

    • Kariyer tavsiyeleri
    • İş arayışınız
    • CV ve ön yazı
    • İş Görüşmesi
    • Kariyer gelişimi
    • İş-yaşam dengesi

    Yönetim tavsiyeleri

    • Yönetim tavsiyeleri
    • Çalışan bağlılığı ve çalışanı elde tutma
    • Çalışan gelişimi
    • Liderlik
    • İşe Alım Danışmanlığı

    Haber & Gelişmeler

    • Haber & Gelişmeler
    • Piyasa Haberleri
    • Araştırmalar
    • Basın Bültenleri
  • Hakkımızda+

    Hakkımızda

    • Hakkımızda
    • Page Executive
    • PageGroup Hakkında
    • PageGroup'a Katılın
    • Barcelona Shared Services Centre’ı keşfedin
    • Birlikte 10 yıl

    Join Page Group

  • Bize Ulaşın+

    Bize Ulaşın

    • İşe alım çözümlerimiz
    • İşe alım çözümlerimiz
    • CV'nizi gönderin
    • Geri bildirimde bulunun
Kayıt Ol / Giriş Yap
Kaydedilmiş İşler (0)

İlan dili

  • English
Kaydedilmiş İşler (0)
Kayıt Ol / Giriş Yap
Kayıt Ol / Giriş Yap
Search for a job

 

Yanınızda olmaya devam ediyoruz. Daha fazla oku.

 

Buradasınız

Home>Haberler ve Araştırma>Araştırmalar>Geleceğin İş Dünyası>Yeni bir iş aracı olarak Artırılmış Gerçeklik

studiestr

  • Haberler ve Araştırma
    • Araştırmalar
      • CFO ve Finansal Liderliğe Dair Öngörüler
      • Geleceğin İş Dünyası
        • Bio-hacking: Kendimizi “insan ötesi” seviyesine taşımak
        • Duygusal Yapay Zeka: Tasarlanmış empati yolunda
        • Geleceğin CV’si
        • Kırılmaz Zincir: Blockchain
        • Likit Beceriler
        • Robotların mesleklere etkisi
        • Yeni bir iş aracı olarak Artırılmış Gerçeklik
      • Michael Page Maaş Analiz Anketleri
      • Pazara Güven Endeksi
      • İşe Alımın Geleceği
    • Yönetim Tavsiyeleri
    • Basın Bültenleri

 

Özgeçmişinizi gönderin
İşe Alım mı Yapacaksınız?

Çalışma Hakkında



Michael Page geleceğin iş dünyasını şekillendirecek eğilimleri belirlemek için trend araştırma şirketi Foresight Factory ile bir araştırma yaptı. Trendlerin analizini uzman danışmanların görüşleriyle birleştirerek, bunların çeşitli sektörlerdeki etkilerini, gerekli olacak yetkinlikleri ve iş dünyasını nasıl etkileyeceğini öngördük.

Buradasınız

Home>Haberler ve Araştırma>Araştırmalar>Geleceğin İş Dünyası>Yeni bir iş aracı olarak Artırılmış Gerçeklik

Yeni bir iş aracı olarak Artırılmış Gerçeklik

Gerçekliği duygularımızla anlarız, gözlemleriz, hisseder ve yaşarız. Teknoloji gerçekliği yaşama şekillerimizi değiştireli çok oldu ancak yeni gelişen artırılmış gerçeklik teknolojisi ile güç artık daha fazla tüketicinin elinde. Kişilerin gördüğü, duyduğu ve hatta hissettiği şeyleri istediği şekilde değiştirebilmesi mümkün. 
 
Dijital dünya giderek daha “somut” bir hal aldıkça, dijital ve fiziksel nesnelere verilen değer de yeniden tanımlanıyor. İnsanlar ve nesnelerle gerçek zamanlı temas kuran dijital etkileşimlere yönelik talep büyüyerek artıyor. Bu da iletişimin doğasını temelden değiştiriyor. Artık her sektör, yetenek ve becerilerin sınırları arasında hızla yer değiştirebildiği böyle bir ortamdan etkilenecek. 
 
Artırılmış gerçeklik teknolojilerinin yeni nesli, geleceğin çalışma ortamlarında yepyeni bir gerçekliği de beraberinde getirecek. Tüketiciler, gerçekliğin kalitesini geliştirip tam anlamıyla farklı bir dünyaya geçiş sağlayan farklı teknolojileri kullanabilecek. Hem tüketiciler hem de profesyonellerin fiziksel alanlarda dijital nesnelerle rahat bir şekilde etkileşime geçmesini sağlayan “karışık gerçeklik” terimi daha sık karşımıza çıkacak. 
 
Tüketiciler, ürün ve hizmet deneyimlerini zenginleştirmenin bir yolu olarak artırılmış gerçeklik (AR) teknolojisine daha fazla güvenmeye başlayacak. Önümüzdeki dönemde tüketicilerin kullanmaya alışkın olduğu akıllı cihazların yeni nesillerine ek AR özellikleri eklenebilir, böylece pahalı ve kullanmaya alışık olunmayan yeni donanımlara yatırım yapma ihtiyacı da ortadan kalkabilir. 
 
Artırılmış gerçeklik yazılım veya donanımları 2018 yılında iş ortamlarında oldukça az kullanıldı ancak bu konuda geliştirilebilecek uygulamalara ilgi şimdiden yüksek. Uzmanlar bu teknolojilerin ileride hayatımıza çok çeşitli şekillerde etki edeceğini öngörüyor ve görünen o ki pek çok kurum, şirket ve marka AR ve giyibilir teknolojilerin gücünü keşfetmeye ve kişiselleştirilmiş deneyimler yaratma çalışmalarına başladı. 
 
 

Artırılmiş gerçeklik alanindaki en yeni gelişmeler 

 

AR’nin demokratikleşmesi 

AR teknolojisinin ne kadar yaygın ve erişilebilir olmaya başladığının en net ve güncel örneklerinden biri, hem uzman geliştiriciler hem de sıradan kullanıcıların iOS cihazları için artırılmış gerçeklik uygulamaları geliştirmesini sağlayan Apple’ın ARKit platformu oldu. Ağustos 2017’de duyurulan yazılım geliştirme platformu, geliştiricilikte yepyeni bir dönemin başlangıcına, aynı zamanda pazarın ele geçirmesi gereken yeni yetenek ve beceri türlerine de işaret ediyor. 
 

ARcades 

2017 yılında M&Ms, yeni bir ürününün lansmanını yapmak için New York’un Times Meydanı’nı bir AR oyun deneyimine dönüştürdü. İndirilebilir Blippar uygulamasını kullanan kişiler, meydanın meşhur billboardlarını interaktif dijital oyunlara dönüştüren ‘Arcade’e erişim sağlayabiliyordu. Markalar ve reklamverenlerin AR teknolojisini bu gibi şekillerde kullanmaya başlamasının reklamcılık sektöründe ciddi etkileri var ve ileride bu alan pazarlamacı araçlarının en önemli parçalarından olabilir. 
 

Süper Askerler

ABD ordusu, AR teknolojisinden yararlanarak askerlerine “geliştirilmiş durumsal farkındalık” fırsatı sağlıyor. Amacına uygun bir şekilde “Taktiksel Artırılmış Gerçeklik” (TAR) adı verilen bu teknoloji, her bir askerin ve silah arkadaşlarının konumunu takip ediyor. Askerlerin bellerinde taşıdığı bir tablete kablosuz olarak eklenen bir göz parçası, silahlarına eklenen optik nişangaha bağlanıyor. Askerler bu lenslerden baktıklarında hedeflerinin uzaklığı ve termal sinyaller gibi verileri görebiliyorlar.  
 

Geleceğin işgücüne dair önemli göstergeler

 

Konum bağımsız yetenekler 

Kişiselleştirilmiş gerçeklik kavramının yükselişi, lokasyon bağımlılığı her geçen gün azalan iş piyasasında da karşılığını bulacak. Yetenekler dünyanın farklı yerlerinde aynı zamanda çalışabilecek, çok daha verimli bir ortamda işbirliği yapacaklar ve yepyeni ve deneysel formatlarda bilgi paylaşımına açık olacaklar. 
 

Yeniden tasarlanan çalışma şekilleri 

İş dünyasında yaygın olan dijital işbirliği ve oyunlaştırma çalışmaları, artırılmış gerçeklik teknolojisiyle birlikte daha da ileri taşınacak. Eskinin çalışma şekilleri yeniden tasarlanacak, güncellenecek. Karışık-gerçeklik ortamında ekipleri daha verimli ve iletişime açık tutmak için yepyeni özelliklere ihtiyaç duyulacak. 
 

Belirli pozisyonların yükselişi 

AR teknolojisinin ticari anlamda başarılı olması ve yükselişi, AR ve derinlik algılayıcı teknolojilerini kullanmayı bilen geliştiricilerin revaçta olmasını sağladı. Diğer yandan AI araçlarıyla kurulan entegrasyon, kişiselleştirilmiş gerçeklik ve neyi ne zaman göreceğimizi dikte eden akıllı algoritmalarla çalışmak için ihtiyaç duyulan yeni yeteneklerin de ortaya çıkmasını sağladı. 
 

Gelişen görsel kültür 

Artırılmış gerçeklik bağlamında görsel kültürün de önemi artacak. İşgücü piyasası aranabilir görseller ve gönderilebilir videolarla çalışan, görsel anlamda güçlü bir ortama uyum sağlayan bireyleri bünyesine katacak. 
 

En önemlisi güven 

Teknolojiyi ne kadar üzerimize giyip, vücut içine yerleştirir ya da sindirirken, bizden o kadar çok veri toplar. Avrupa’da GDPR yasasının uygulanmaya başlaması ve dünyanın çeşitli yerlerinde gündemde olan benzer regülasyonlar, bu bilgilerin nasıl saklandığı ve işlendiği sorusunu da pek çok kuruluşun gündemine taşıdı. Bu tür teknolojilerin kullanılmasını savunan kurumların çok dikkatli hareket etmesi gerekiyor. Bireyler artık kişisel bilgilerin hassaslığı konusunda çok daha dikkatli ve verecekleri her türlü bilginin güvenliği konusunda çok daha net ve sert önlemler alınmasını talep edecekler. 
Görsel, işitsel ve çoklu duyulara hitap eden AR cihazlarının nasıl yepyeni bir kişiselleştirilmiş gerçeklik deneyimi sunduğunu öğrenmek için okuyun. 

 

İlginizi çekebilir: Türkiye’de Perakende: Dönüşürken Büyümek

 

İşe alım ihtiyaçlarınız için bize ulaşın

 

Michael Page Logo
  • Siga-nos no LinkedInSiga-nos no LinkedIn
  • Siga-nos no FacebookSiga-nos no Facebook
  • Siga-nos no InstagramSiga-nos no Instagram
  • YoutubeYoutube

Faydalı bilgiler

  • Site Haritası
  • Gizlilik ilkeleri
  • Erişebilirlik
  • Çerezler
  • Geri Bildirim Formu
  • Ülke/bölge değiştir

Iso-27001 logo

Uzmanlığımız

  • Bankacılık & Finansal Hizmetler
  • Bilişim
  • Buying & Merchandising & Design
  • Danışmanlık & Strateji
  • Dijital
  • Finans & Muhasebe
  • Hukuk
  • Lojistik, Satın Alma & Tedarik Zinciri
  • Mühendislik & Üretim
  • Pazarlama & Ajans
  • Perakende
  • Satış
  • Sağlık & Yaşam Bilimleri
  • Sigorta
  • Yönetici Asistanı & Idari Işler
  • İnsan Kaynakları

Michael Page Hakkında

  • Kurumsal Site
  • Yatırımcı ilişkileri
 
Michael Page International Nem İstihdam Danışmanlık Limited Şirketi, Özel İstihdam Bürosu Olarak 07/07/2020-06/07/2023 tarihleri arasında faaliyette bulunmak üzere, Türkiye İş Kurumu tarafından 18/06/2020 tarih ve 5896392 sayılı karar uyarınca 293 nolu belge ile faaliyet göstermektedir. 4904 sayılı kanun uyarınca iş arayanlardan ücret alınması yasaktır.
Şikayetleriniz için aşağıdaki telefon numaralarına başvurabilirsiniz. İstanbul Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğü: 0212 249 29 87 İstanbul Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğü Şişli Hizmet Merkezi : 02122910925 , , ,