Yeni bir pozisyona başvurduğunuzda, kendinizi işveren adaylarınıza nasıl göstereceksiniz? Becerilerinize yönelik talep yüksek olabilir ancak rekabet de çetin. Doğru deneyime sahip olmak yeterli olmayabilir; sonuç elde edebilmek için içinizdeki pazarlama uzmanına başvurmanız gerekir.

Mühendislik ve üretim alanında işverenlere kendinizi etkili şekilde pazarlamanın altı yolu burada:

1. Hedef Kitlenizi Anlayın

Ne aradıklarını anlamak için bir pazar araştırması yaparak potansiyel yeni işvereninizi tanıyın. En iyi firmaların oldukça değer verdiği becerileri, bilgiyi ve aday tiplerini kendinizde geliştirmeye çalışın. Şirkete içeriden bir bakış için mevcut ya da eski çalışanlarla konuşun. Mülakatta şirketi araştırdığınızdan emin olun, böylece sorularınızı ve cevaplarınızı en yeni iş faaliyetlerine uyarlayabilirsiniz.

2. Becerilerinizi Bileyin

İlerlemenize engel olabilecek bilgi boşluklarını belirlemek üzere tüm becerilerinizi değerlendirin ve deneyim eksikliğinizin olduğu alanlarda eğitim alın. Yakın tarihte yaptığınız bir iş başvurusunda geri mi çevrildiniz? Şirketten ya da görüşmecinizden, CV’nizin ya da performansınızın hangi alanda etkisiz kaldığına ilişkin nazikçe görüş isteyin. 

3. Sizi Öne Çıkaran Benzersiz Özelliklerinizi Belirleyin 

Kalabalıktan nasıl sıyrılıyorsunuz? CV’nizin çok sayıda pozitif yönü arasından, sizin farklı görünmenizi sağlayan bir ya da ikisini seçin ve bunları vurgulayın. Bu, bir araya getirdiğiniz geçmiş çalışmalarınız, akademik eğitiminizin ve pratik deneyiminizin birleşimi ya da sizi ilgi çekici biri olarak konumlandıran ilgili ve şaşırtıcı kişisel ilgi alanlarınız olabilir. Sizi pazarlayan bu benzersiz özelliği yazılı başvurularınızda ve işverenlerle görüşmelerinizde kullanın.

4. Sosyal Becerilerinizi Pazarlamayı Unutmayın

Mühendislik ve üretim sektöründe, adaylar genellikle teknik uzmanlıklarının onlara en iyi rolleri kazandırmak için yeterli olduğunu varsayar. Elbette bunları sergilemelisiniz ancak çok yönlü olduğunuzu ve iletişim becerileri, liderlik potansiyeli, etraflıca düşünme gibi sosyal becerilere sahip olduğunuzu da gösterin.

Teknik olmayan becerileri geliştirmek

5. Zamana Uyun

Mühendislik ve üretim sektöründeki ilerlemeleri ve gelişmeleri öğrenin; özel endüstri bilgisi ve mevcut trendlere ilişkin farkındalık daima takdir görür. Sektörün ilginç ve kapsamlı bir panoramasını çıkarmaya çalışın!  

6. Kendi Ağınızı Oluşturun

İnternet, mühendislik ve üretim alanından farklı insanlarla iletişim kurmayı ve ilişkileri sürdürmeyi kolaylaştırdı. Ağınızla düzenli temasınızı sürdürün, insanlarla buluşmak ve gerçek ilişkiler geliştirmek için endüstri etkinliklerine katılın; bunlar kendi reklamınızı yapmanızı sağlayan temel ve etkili bir araçtır.

Bir sonraki rolünüze hazır mısınız? Mühendislik iş ilanlarını görün

İş mi arıyorsunuz?

En iyi iş tekliflerini internet sitemizde bulabilirsiniz.

Hemen başvurun

Maaş Anketleri

Piyasa trendleri ve sektöre göre maaş hakkında önemli bilgiler

Daha fazlasını keşfet