Geçtiğimiz yıl, dünyadaki tüm işverenlerin %93’ü bir çeşit işe alma süreci yürütmeyi ummaktaydı. Bu, zorlu bir işe almanın ne olabileceğinin altını çizmektedir. İşletmeler en iyi ve en parlak olmayı garantilemek için kalabalık bir piyasada birbirleriyle rekabet etmek zorundadır.  

Günümüzün en iyi yetenekleri - gerek çevresel gerek sosyal konularla ilgili olsun - sürdürülebilirliğe derin önem vermektedir. İstatistikler, inandırıcı sürdürülebilirlik girişimleri olmayan şirketlerin adaylar için cazibesinin daha az olduğunu göstermektedir. Ve bu azalan cazibenin kanıtını isterseniz, MP Sürdürülebilirlik Fikirleri çalışması bol miktarda delil sağlayabilir.  

MP, Mayıs-Haziran 2022 arasında kıta Avrupası genelindeki 4.755 işçi ve iş arayan ile anket yaparak sadece BM’nin 17 Sürdürülebilir Kalkınma Hedefi (SDG’ler) ve iş piyasası üzerinde sahip oldukları etki hakkındaki düşüncelerini değil, ayrıca ve özellikle katılımcıların kendi iş aramaları ve sürdürülebilirliğin kendileri üzerindeki etkisini de tespit etmiştir.   

MP genelinde, katılımcıların büyük bir çoğunluğu, sürdürülebilirliği sonuç olarak davranışlarını çoktan değiştirmiş olacak kadar önemsediklerini belirtmişlerdir. Değerlerini paylaşan bir şirket için çalışmaya hevesli dev bir potansiyel işgücü halihazırda var. Bu çalışanlar sürdürülebilirliği elinden geldiğince önemsediğini ortaya koyan bir şirket tarafından işe alınmaya hazırdır.  

Sürdürülebilirlik artık sadece “sahip olunması güzel” bir şey değil. Hem şimdi hem gelecek yıllarda - gezegeni korumak, eşitsizlikle mücadele etmek ve yaşamlarımızın kalitesini iyileştirmek için zaruridir. Aynı zamanda stratejik hedeflerinizi yerine getirmenize yardımcı olacak işçileri çekmenin anahtarıdır. İşyerinde sürdürülebilirliğin geleceği gelip çattı. Ona hazır mısınız? 

Bir Sürdürülebilir İş Stratejisi neden önemli? 

Sürdürülebilirlik baktığınız her yerde desteklenmektedir. Ama bir moda sözcük değildir. İşletme liderlerinin ezici bir çoğunluğu (%90’ı) sürdürülebilirliğin önemli olduğunu düşünüyor. İşçiler de bunda hemfikirdir. MP Sürdürülebilirlik Fikirlerimize göre, üç işçiden ikisi sürdürülebilirliğin bir işe başvururken önemli olduğunu söylüyor. 10 kişiden dördü, bir şirket sürdürülebilirlik programına hiç sahip olmasaydı o şirkete katılma kararlarının etkileneceğini itiraf etmektedir.  

Ancak sürdürülebilir bir gelecek yaratmanın sadece çevreyle ilgilenmekten fazlasını yapmak anlamına geldiğine dikkat çekmek önemlidir. BM’nin SDG’lerinin birçoğu çevresel bir odağa sahipken, diğerleri hedeflerini başka yerlerde belirlemişlerdir. Örneğin SDG 5, “cinsiyet eşitliğini gerçekleştirmeyi ve tüm kadınları ve kızları güçlendirmeyi” amaçlamaktadır. SDG 1 ise her yerde her şekildeki yoksulluğu bitirmeyi taahhüt etmiştir. SDG’lerin birçoğu sürdürülebilirliğin - çevre, sosyal ve yönetişim (ESG) kriterlerinin farklı örtüşen yönlerini kapsayan - geniş bir terim olduğunu kabul etmektedir.  

Sosyal yönle ilgili olarak, örneğin, Avrupalı işçilerin üçte biri “sağlık ve refah”ın en çok önemsedikleri sürdürülebilirlik konusu olduğunu söylüyor. MP Sürdürülebilirlik Fikirleri tarafından vurgulanan diğer önemli konular arasında insana yakışır iş ve ekonomik büyümenin sağlanmasının yanı sıra nitelikli eğitime erişim yer almaktadır. Gerçekten sürdürülebilir olmak için, işletmeler ESG ana başlığının kapsamına giren tüm yönleri göz önüne almalıdır. 

Şirketler yetenekler için rekabet ederken birinci olmak istiyorlarsa “sosyal olarak sürdürülebilir” adaylar için kendinizi çekici kılmak esastır. Sosyal olarak sürdürülebilir bir aday, insanlar üzerindeki hem olumlu hem olumsuz işletme etkilerini tespit etmeye ve yönetmeye hevesli bir adaydır. Bu itibarla, çeşitlilik, eşitsizlik ve çalışma hakları gibi konular kendileri için muazzam derecede önemlidir.  

Özellikle, bu adaylar için önemli olan girişim türleri, iş rolü, sektör, konum ve yaş dahil olmak üzere demografiye göre değişiklik gösterebilir. Nitekim gençlerin %86’sı, kendileriyle aynı konuları önemseyen kuruluşları desteklemeyi veya onlar için çalışmayı tercih etmekte olup, %30’u kurumsal sürdürülebilirlik gündemine sahip olmaması nedeniyle bir işletmeden ayrılmışlardır. 

Bir şirketin sürdürülebilirlik gündeminin tam olarak nasıl oluşturulacağına dair kararlar verilmesi ideal olarak çevresel ve sosyal konuları kapsama alan tüm paydaşları içermelidir. Örneğin, çeşitlilik ve kapsayıcılık, birçok aday için, özellikle %83’ünün bunları bir işveren seçerken önemli olarak listelediği Z Kuşağı işçiler için önemlidir.  

Adaylar daha sosyal olarak sürdürülebilir işverenler için çalışmayı isteyebilirler, ama böyle bir talep karşılıklı olarak faydalıdır. McKinsey & Company, etnik ve kültürel olarak daha çeşitli liderlik ekiplerine sahip kuruluşların denklerine karşı üstün gelmesinin daha muhtemel olduğunu bulmuştur. Şirketlerin finansal performansına ilişkin yakın tarihli bir BlackRock raporu benzer şekilde, daha iyi bir ESG kaydına sahip kuruluşların çağdaşlarını geçtiklerini gösterdi. Bu performans yükselişi daha sonra adaylar tarafından fark edilerek bir şirketin cazibesini daha da artıracaktır. Nitekim sürdürülebilirlik, işe almayı birtakım şekillerde iyileştirebilir. 

Sürdürülebilir işe alma 

Sürdürülebilirliğin işe alma içinde oynayabileceği önemli role rağmen, deliller, birçok şirketin bu alanda hala yapacak işi olduğunu düşündürmektedir. Anketimize cevaben, tüm katılımcıların yaklaşık 10’da dördü (%37) şirketlerinin “sürdürülebilirlik alanında yeterli olduğu” konusunda hemfikir iken, 10’da üçü (%28) ise buna katılmamıştır. Birçok sürdürülebilirlik girişimimin kesinlikle güçlendirilebileceğini öne süren karma bir cevap vardır.    

Bazı iyi haberler: Yüksek iş rollerinden (Üst Kademe, Müdür veya Yönetici) anket katılımcılarının %70’i sürdürülebilirlik taahhütlerinin önemli olduğuna katılmaktadır - yönetici olmayan işçiler arasındakinden daha yüksek bir rakam. Açıkçası, sürdürülebilirlik girişimleri en yüksek düzeyden destek görmektedir.  

Sürdürülebilirlik referanslarının iyileştirilmesi - ve iş alma saikiniz için ilişkili faydaların elde edilmesi - kendi elinizdedir. Sürdürülebilirlik girişimlerinizin şirket genelinde nasıl işlediğini açık ve basit bir şekilde anlatan daha iyi iş ilanları yazılması iyi bir başlangıç noktasıdır. Bunun yanında, iş ilanınızın ilham verici olduğundan emin olun. Adaylarınız sürdürülebilirlik hakkında tutkuludur, bu yüzden siz de mutlaka öyle olun! 

Ayrıca, Yeşil İşe Alma stratejinizi güçlendirmek için, “çevresel sürdürülebilirlik” gibi değerlerinizi LinkedIn “taahhütler” sekmesini kullanarak aktarın. Aslında değerlerinizi bütün kanallar genelinde görünür bir şekilde sergilediğinizden emin olun. Örneğin, güçlü bir ESG odağına sahip roller için bir Sosyal Etki iş kategorimiz vardır. İşinizin sahip olabileceği olumlu etki hakkında kendinizi duyurduğunuz zaman, daha geniş, daha çeşitli bir yetenek havuzunu çekersiniz. 

Avrupalı işçilerin yarısından fazlasının (%51) son 12 ayda bir veya daha fazla kez işyerinde ayrımcılıkla karşılaştıklarını bildirmesiyle, açıkçası birçok işletmenin adaylar için cazip türden çeşitlilik barından bir ortam yaratma konusunda hala yapacağı işler vardır. Anketimizin katılımcılarının üçte ikisinden fazlası (%69) çeşitliliği ve kapsayıcılığı uygulayan bir şirketin bir parçası olmanın kendileri için önemli olduğunu söylemişlerdir. Bariz şekilde, sosyal sürdürülebilirliğin önceliklendirilmesi işçiler için önemlidir. 

“Beceriler önce gelir” yaklaşımının benimsenmesi, sürdürülebilir işe almayı önceliklendirmenin bir diğer yoludur. Önceden çoğu kuruluş belirli geçmiş deneyime odaklı iş ilanları yayınlayarak yetenekleri almaktaydı. Dünya Ekonomik Forumu ile konuşan LinkedIn’in kurucu ortağı Allen Blue bunun yerine becerilere odaklanmayı tavsiye etmektedir. Bu, geleneksel olmayan eğitim geçmişlerine sahip adaylar için daha fazla fırsat yaratarak işyerlerini daha kapsayıcı ve çeşitli hale getirebilir. Dünya genelindeki tüm çalışanların tahminen yarısının 2050’ye kadar yeni beceriler öğrenmesi gerektiği göz önüne alındığında, becerilere odaklı işe alma, işletmelerin işe alma programlarını geleceğe hazır hale getirmesinin harika bir yolu olabilir - ve uzun süre sürdürülebilmesini sağlayabilir.  

Sürdürülebilirlik gündeminin geliştirilmesi 

Dünyanın her yerinden giderek daha fazla şirket sürdürülebilirliğe odaklanmaktadır. Bu alanda gerçek bir fark yaratan bazı tanınmış işletmeler arasında aşağıdakiler yer alır: 

  • Unilever - Çok uluslu tüketim malları firması Unilever, yaşam standartlarını yükseltme, eşitlik, çeşitlilik ve kapsayıcılık ve atıksız bir dünya gibi konularla ilgili yaptıkları çalışmaları vurgulamak için sürdürülebilir işletme stratejisi Unilever Compass’i tanıtmaktadır. 
  • IBM - Sürdürülebilirliğin ilk taraflarından olan IBM, bütüncül bir sürdürülebilirlik gündemi sağlamak üzere bugün kaynak talebini azaltmaya ve yeşil kaynaklardan tedarik yapmaya yönelik olarak çalışmaktadır. Şirket, ESG hedeflerinin gerçek etkiyi beraberinde getirmesini sağlamaktadır. 
  • Air Liquide - Air Liquide, BM’nin SDG’lerinin ilerletilmesine yardımcı olmak için çevresel ve toplumsal eylemleri önceliklendirmektedir. Bu, düşük karbonlu bir hidrojen ekonomisi oluşturulması ve sağlık çıktılarının iyileştirilmesi üzerindeki çalışmalarını içermektedir. 
  • Nike - Nike’ın Move to Zero girişimi tamamen hepimiz için daha iyi bir gelecek yaratma hakkındadır. Sıfır karbon ve sıfır atık odaklılığı içerir. Spor giyim devi, mümkün olan yerlerde geri dönüştürülmüş malzemeler kullanmaktadır ve aynı zamanda müşterilerini alışverişlerinin yaşamlarını nasıl uzatabileceği hakkında eğitmektedir. 
  • IKEA - Çok uluslu mobilya şirketi IKEA, küresel orman yönetimini geliştirmek için ölçeğinden faydalanmak da dahil olmak üzere bazı sürdürülebilirlik hedeflerine sahiptir. Şirket ayrıca, insanları olumlu yaşam stili değişiklikleri yapma ve daha dairesel biçimlerde tüketme konusunda destekleyen ürünler ve hizmetler yaratmak için sıkı çalışmaktadır. 
  • AXA - AXA’nın “Dirençliliğin Kökleri” adlı 2023-26 sürdürülebilirlik stratejisi, şirketin doğa üzerindeki etkisinin anahatlarının net bir şekilde edilmesine, yeşil işletmelerin desteklenmesine ve sürdürülebilirlik raporlamasının ilerletilmesine odaklanmaktadır. Şirket aynı zamanda, içinde faaliyet gösterdiği toplulukları “Hears in Action (İş Başında Duyuyor)” planı aracılığıyla desteklemektedir. 

Yukarıda sıralanan işletmelerin bazılarından ilham alarak, şirketlerin sürdürülebilirlik referanslarını iyileştirebilecekleri birçok yol vardır. Net hedefler oluşturarak başlayın. Gerek şirket kültürü gerekse kaynak atığı ile ilgili olsunlar mevcut zorluklarınızın anahatlarını belirleyin ve bunları nasıl çözebileceğinizi değerlendirin. Ardından paydaşlardan - yöneticiler, çalışanlar ve müşteriler - gelen girdileri kullanarak bir sürdürülebilirlik stratejisi oluşturun. Ve sürdürülebilirlik stratejinizin sonuçlarını izlemeyi unutmayın - bu, iyileşmeleri tespit etmenin tek yoludur. 

Neden sürdürülebilirlik işletme başarısı için önemli 

MP bünyesinde, sürdürülebilirliği yakından dahil etmek suretiyle çok çeşitli sektörlerden işletmelerin işe alma süreçlerini geliştirmelerine yardımcı olabiliriz. Uzman tavsiyemizle, tüm yasal gerekliliklerin karşılandığından emin olmakla birlikte, şirketinizi adayların çalışmaktan gurur duyabileceği - insanları ve gezegeni derinden önemseyen - bir şirket olarak takdim edeceğiz. İhtiyaçlarınıza yönelik doğru yeteneği bulabilmeniz için işe alma süreci içinde önyargılar bulunmamasını sağlayacağız. 

Summary

Bir sürdürülebilir iş stratejisi neden önemli? Sürdürülebilirlik çalışmamızdan elde edilen son fikirleri keşfedin. 

Çalışan arayışında mısınız?

İşe alım ihtiyaçlarınızla ilgili olarak bizimle görüşmeyi ister misiniz?

Bizimle iletişime geçin

Maaş Anketleri

Piyasa trendleri ve sektöre göre maaş hakkında önemli bilgiler

Daha fazlasını keşfet