İş yerinde sağlıklı zihinler bir organizasyonda muazzam etki yaratabilir. Endişe, depresyon ve zihin sağlığı ile ilgili diğer sorunlar bazı ülkelerde gittikçe artan bir yükselişte ve şirketler iyi yön gösterme ve yardım sunma fırsatına sahipler. Gündemi insanların kendi hayatlarını gerçekten kontrol altına alacakları bir ekonomi inşa etmek olan hayır kurumu New Economics Foundation, daha yüksek refah için beş yolu açıkladı:

1. Bağlantı kurmak

Sosyal ilişkiler refahımız için yaşamsal öneme sahiptir. Değer kattığımızda (bu, bir projeye liderlik ederek, kendi görüşümüzü sunarak ya da sadece takıma bir yetenek katarak), değerli hisseder (örneğin takdir ve teşekkür edilme) ve olumlu katkılar getiririz, daha iyi hissederiz. Bağlantı temel insan ihtiyaçlarından biridir. Bağlantıyı teşvik etmenin harika bir örneği, gereksiz e-postaları yazmayı durdurmaktır - onun yerine meslektaşlarınıza gidin ve onlarla konuşun. Yüz yüze görüşme, kısa olsa dahi, yüz ifadelerini görmemizi, ses tonunu duymamamızı ve bir durumu daha iyi anlamamızı sağlar. E-postaların bize endişe kaynağı olmasının nedenlerinden biri, sıklıkla zaman ve enerjinizle ilgili bir talebi temsil etmesinden ve elinizin altında bulunan işinizden dikkatinizi dağıtmasından kaynaklanmaktadır. Bu talepler birikebilir. Gerçekten bu bağlantıyı güçlendirmek için e-postalarınızı kapatmak veya günün belli periyotlarında kontrol etmek için mükemmel bir yöntem vardır. Biraz daha az bağlı olmak, çevremizdeki kişilere daha fazla bağlı hissetmemize yardımcı olabilir.

Bir dahaki sefere kahve molası verdiğinizde, mutfaktaki biriyle konuşma başlatın. Haftasonlarının nasıl geçtiğini sorun ve gerçekten dinleyin. İş yerindeki bu birkaç küçük adım, sizin zihinsel olarak daha iyi bir yere gitmenize yardımcı olabilir.

2. Küçük değişiklikler, büyük etkiler

Endişe ve stres, iş hayatımıza kaldırması zordur ancak tamamen imkansız değildir ve hissettiğimiz miktarı azaltmak kesinlikle mümkündür. Başkalarından daha fazla stres ve endişe hissettiğiniz günlerin olacağını kabul ettiğinizde, bunu yönetmek daha kolay olacaktır. Kaygı ve stigmanın çevreleyen en büyük sorunlardan biri de en basit şeylerin bile çok fazla hissedilmesidir. Bunun kaygıların normal bir parçası olduğunu bilmek ve kabul etmek yükü hafifletmeye yardımcı olacaktır. İş yerinde stres ve kaygıların yönetilmesine iyi bir örnek, egzersiz yapmaktır (ofiste ve dışarıda). İşe metroyla giderseniz ve her zaman kalabalık olduğunu fark ederseniz sizi kötü bir havaya sokar ve gününüzü olumsuz bir şekilde başlatır, sadece bir durak erken inin ve yolculuğunuzun geri kalanında yürüyün.

PageGroup Ulaşım Anketi son zamanlarda Avrupa'nın her yerinden bisiklet kullanan veya işe yürüyerek gidenlerin işe giderken en az stresi yaşadıklarını ve bir araba veya toplu taşımayı tercih edenlerden daha az stresli hissettiklerini ortaya çıkardı. Toplu taşıma araçlarını kullanmıyor musunuz? Sorun değil - masanıza merdivenlerden çıkın, öğle tatilinizin yarısını dolaşıp biraz temiz hava almaya ayırın ve bu endorfinlerin ruh halinizi değiştirmesini sağlayın. Zihinsel sağlığınız üzerinde çalışmak büyük bir yaşam tarzı değişikliği gerektirmez ancak birkaç küçük, basit adımda farklılık yaratabilirsiniz.

3. Hızlanın ve bilinçlenin 

Aciliyetin yeni standart olduğu hızlı tempolu bir dünyada bazen kendimizi görmezlikten gelebiliriz. Yansıma ve benlik farkındalığı duygularımızı anlamamıza yardımcı olur ve bize gerçekten onlara değinme zamanı verir. Çalışmalar göstermiştir ki, neler olup bittiğinin farkında olduğumuzda, daha büyük bir perspektif kazanırız ve bu, seçeneklerimizi ve amaçlarımızı yeniden teyit etmemize yardımcı olur. Klinik bir psikiyatrist olan Daniel Siegel, öz farkındalık üzerine şunları söylemiştir:

Birisi, duyguların mantığını, düşüncesini ve diğer insanlarla etkileşim kurma yollarını nasıl etkilediğinin farkındayken, kendine karşı bir farkındalığa sahiptir. Bu, duygusal zekanın bir bileşenidir. Ve beyinde de, zihinsel dünyanın farkında olmanızı sağlayan, fiziksel dünyanızdan haberdar olmanızı sağlayan devrelerden farklı devrelerin olduğunu biliyoruz.

Kendimize daha bilinçli olma zamanı vermek, akıl yürütmemizi, düşüncelerimizi ve diğer insanlarla etkileşim yollarımızı bildirir. Bu yüzden acele etmeyin. İşe başka bir yoldan gidin veya öğle yemeği için yeni bir yer ziyaret edin, anın tadını çıkarın ve gereksiz aciliyet olmadan bir şeyleri düşünmeye zaman ayırın. 24/7 bağlantılı dünyamız bulunacağımız en kolay yer değil, bu nedenle sıradan gündelik görevler için biraz dikkatli davranmak, sakin, daha rahat hissetmemiz ve zamanımızın keyfini çıkarmamıza yardımcı olmak için harika bir yoldur. Aynı zamanda çevremizdeki insanları ve çalışma ortamımızı daha iyi anlayabilme yeteneğini kazandırır.

4. Devamlı kişisel gelişim 

Dikkatlilik ve meslektaşlarımızla ve çevreyle bağlantı kurma zihinsel sağlığımız için önemli olmakla beraber, ayrıca öğrenmeye devam etmede de yararlıdır. Hiç kimse hatta uzmanlar bile her şeyi bilmez. Zamanımızı öğrenmeye ayırırsak, bu bize dünyada daha büyük bir amaç duygusu verir ve toplantılarda, tartışmalarda veya iş yerindeki kendi rollerimizde öğrendiklerimizi uygulayabiliyorsak, daha başarılı hissettirir. Susan Wallace, Hayat Boyu Öğrenme Sektöründe Öğretim, Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim başlıklı kitabında, hayat boyu öğrenmenin bize tatmin getirdiğini, stres için gelişmiş bir başa çıkma mekanizması olduğunu ve benlik saygısını artırdığını belirtmiştir. Bu, üniversiteye dönmek veya yeterlilik kazanmak anlamına gelmek zorunda değildir - zaten yeni bir şey öğrenmek veya bilginizde ilerleme sağlamak için pek çok yol vardır.  DIY (Do It Yourself) projeleri, yemek pişirmeyi öğrenme, yeni bir hobi edinme, bisikletinizi tamir etme veya hatta bir dil öğrenme kursu için kaydolma, hepimizin beceri repertuarına katkıda bulunabilir, ancak daha da önemlisi bize refah ve başarı duygusu katar.

Teknik olmayan becerileri geliştirmek

5. İşverenler ve çalışanlar değişime hazırlanıyor 

Zihinsel sağlık toplumda ve işyerinde daha önemli olmakla birlikte, çalışanlar, yöneticiler, idareciler ve CEO'lar, bu endişeleri gidermek için uygun hükümlerin gerekliliğini anlamaktadır. İşçilerin stres, kaygı ve depresyonunun uyarı işaretlerini tanıyabilen Yetenek Geliştirme Yöneticileri gibi daha fazla yetenek işe katılmaktadır.

Ayrıca, PageGroup, zihinsel sağlık stigma taahhüdü olan Time to Change'e kaydolan ilk işverenlerden biri haline geldi. Söz konusu girişim, daha önce sözü edilen hayır kurumu Mind and Rethink Rental Hastalıkları'nın liderliğindeki bir girişimdir.

450 tane şirket davayı takip etti ve zihinsel sağlık çevre sona ermesini sağlamak için farkındalığı artırmak, eğitim geliştirmek ve engelleri kaldırmak ve zihinsel sağlık etrafındaki olumlu sohbeti teşvik eden Ability@Page'in kurulmasını sağladılar. Geçmişte bu üzücü meseleler fark edilmeden giderek verimlilik ve devamsızlığa neden olurdu.                            

Toplumun bu konulardan daha fazla haberdar olması ve kabul etmesi ile birlikte, özellikle daha fazla insan kendi sesini bulmaya başladı, sessiz acılarını bitiriyor ve onları etkileyen konular hakkında konuşuyor; işyerlerinde gerçekten olumlu bir dönüşüme yaşanıyor. Bu dönüşüm şüphesiz verimli, mutlu ve eninde sonunda stres, kaygı ve depresyon düzeylerini daha iyi yönetebilen daha zihinsel açıdan sağlıklı bir işgücüne götürecektir.

İşte Konsantrasyonunuzu Korumak için 5 İpucu

Daha fazla tavsiye için tıklayın.

Egzersizi günlük iş rutininize kolayca ekleyebilmek için 5 tavsiye

Summary

İşyerinde stres, endişe, depresyon ve diğer durumları engellemek adına zihin sağlığınızı iyileştirmek veya korumak için aşağıdaki beş ipucunu okuyun: 1. Bağlantı kurmak 2. Küçük değişiklikler, büyük etkiler 3. Hızlanın ve bilinçlenin 4. Devamlı kişisel gelişim 5. İşverenler ve çalışanlar değişime hazırlanıyor

İş mi arıyorsunuz?

En iyi iş tekliflerini internet sitemizde bulabilirsiniz.

Hemen başvurun

Maaş Anketleri

Piyasa trendleri ve sektöre göre maaş hakkında önemli bilgiler

Daha fazlasını keşfet