Yeni bir işe başlamak heyecan verici bir dönemdir. İlk gününüzün coşkusu içinde, deneyimli bir profesyonel olarak iyi bir ilk izlenim bıraktığınızdan emin olmak istersiniz. Bunun için iyi organize olarak ve hazırlık yaparak doğru soruları sormanız gerekir.

Yeni bir işteki ilk güne hazırlanmak önemlidir. Şirket hakkında biraz araştırma yapın ve sizi başarıya götürecek bir temel olarak kullanacağınız kabataslak bir eylem planıyla yeni görevinize başlayın. Deneyimli bir profesyonel olarak, yeni fikirler ve yeni bir bakış açısı getirmeniz beklenecektir. İyi bir izlenim bıraktığınızdan emin olmak için, bu 5 ipucunu yeni işinizin ilk günü için hazırladık.

Adım 1: Kendinizi iyi bir şekilde tanıtmaya hazırlanın

İlk gününüzde kuşkusuz çok sayıda insanla tanışacaksınız ve muhtemelen çoğunun ismini unutacaksınız. İşe alım yöneticiniz dışında, ekibin geri kalanı sizi genellikle tanımıyor olacaktır, bu nedenle kariyer geçmişiniz ve becerileriniz hakkında ve eğer bilmiyorlarsa şirketin sizden beklentileri hakkında kısa bir bilgilendirme hazırlayın. Deneyimli bir çalışan olarak, kıdemli yöneticilerle konuşurken önceki görevinizde üstlendiğiniz başlıca sorumlulukları vurgulamanız beklenebilir. Tamamlanmasında görev aldığınız projeler ve sağladığınız tasarruflar/kârlar dahil başarılarınızı listeleyin. Görevinizi ve şirkete sunacağınız katkıları açıklarken kendinize güvenin.

Adım 2: Şirketin ne yaptığını ve faaliyet gösterdiği pazarı yeniden inceleyin

Şirketin web sitesini ziyaret edin ve yaptığı işler ve faaliyet gösterdiği pazar hakkında mümkün olduğunca çok bilgi toplayın. Gelecekteki kazançları veya gelecekteki olası çatışmaları tespit etmeye çalışın. Rakipler kimler ve farklı bir şey yapıyorlar mı?

Adım 3: Yöneticinizle ilk toplantınıza hazırlanın

Sorularınızı hazırlayın. Ne yapmanızın beklendiğini biliyorsunuz, artık tam olarak anlamadığınız herhangi bir görev veya sorumluluğun ayrıntılarına inme zamanı. Yöneticinizin kısa ve uzun vadeli beklentilerinin neler olduğunu ve bunları başarmak için hangi desteklere ihtiyacınız olduğunu öğrenin. Ekip içindeki mevcut dinamikler hakkında olabildiğince çok bilgi edinin, böylece işletmedeki kilit kişilerle iş ilişkileri kurmak için kiminle ve ne zaman iletişim kuracağınızı bileceksiniz.

Adım 4: Meslektaşlarınıza sormak üzere sorular hazırlayın

İlk gününüzde birçok sorunuz olacak, bu nedenle bunlara yanıt alırken proaktif ve organize olun. Sorumluluklarınız ne, neler iyi işliyor, zorluklar neler ve hangi önemli projeler yürütülüyor? Bunları kategorilere ayırın ve ihtiyacınız olan cevapları almak için mutlaka ilgili kişilerle konuşun.

Adım 5: Organize olun ve önemli konuları işvereninizden teyit edin

Mümkün olan en iyi başlangıcı yapabilmeniz için gereken her şeye sahip olduğunuzdan emin olun. Nereye ve kime rapor vermeniz gerektiği gibi temel konuları ilk gün teyit edin, gerekli evrak işlerini tamamladığınızdan ve gerekli belgelerin yanınızda olduğundan emin olun.

İlginizi çekebilir: İşinizin ilk 90 gününde başarıya ulaşmanızı sağlayacak 6 ipucu

Daha fazla kariyer ipucu için, tüm tavsiyelerimize buradan göz atın veya kariyer seçenekleriniz hakkında konuşmak için uzman danışmanlarımızdan biriyle iletişime geçin.

İş mi arıyorsunuz?

En iyi iş tekliflerini internet sitemizde bulabilirsiniz.

Hemen başvurun

Maaş Anketleri

Piyasa trendleri ve sektöre göre maaş hakkında önemli bilgiler

Daha fazlasını keşfet