Perakende sektörünün son beş sene içinde dinamiklerini gözlemlediğimizde, yönetim katında bir gençleşme yaşandığını görüyoruz. Firmalar artık yeni yeteneklere daha fazla ve erken fırsat veriyor. Özellikle uluslararası global markalarda, giriş seviyesi pozisyonlardan başlayıp direktör seviyesine çıkmış profiller göze çarpıyor. Firmanın sistematik bir İK politikasının olması ve işe alındığı günden itibaren gençlere yatırım yapması büyük önem arz ediyor. Bu şekilde sağlanan bir organik büyüme ile şirketler büyürken kendi içlerinden de genç yaşta C level yöneticiler çıkarabiliyor. İşe alım ve danışmanlık firmaları dışarıdan transferler kadar, içeriden terfi yolu ile yönetici yetiştirme konusunda şirketlerin farkındalığını arttırmaya da yardımcı oluyor.

Şirketlerin büyüme stratejilerine göre yönetim katında gençleşme eğilimi değişiyor. Hızlı harekete geçenin kazandığı bir çağda rekabet eden firmalar genç yeteneklere 40 yaşından önce yöneticilik şansları tanıyor. Yaşa ve hiyerarşiye takılmadan o pozisyonu doldurabilecek kapasitedeki yöneticiye o koltuğu verebilen firmalar bir adım önde ilerliyor.  

Türkiye’de iş dünyasında yerini bulmaya başlayan İK yatırımları, ihtiyaç doğmadan gerekliliğinin farkına varılmıyor. Şirketlerin İK alanında yapılacak yatırımın, çalışana ve dolayısıyla firmayı ve büyüme hedeflerini etkileyecek bir yatırım olduğunu fark etmeleri gerekiyor. Türkiye’de bu bilince sahip firmaların, yatırımlarının meyvelerini toplamaya başladığını söylemek mümkün. Perakende sektöründe ise İK politikalarında uzun vardiyalar, çalışanın iş-ev arası mesafesi, prim hedeflerinin düzgün belirlenmemesi ve buna benzer sorunlar bilincin daha da gelişmeye ihtiyacı olduğunu gösteriyor.

Genç yetenekler içinde, hızlı aksiyon alabilen, iletişim gücü yüksek, hızlıca değişen piyasa ve pazar dinamiklerine uyum gösterebilen, her zaman değişiklik ve yeniliğe açık yöneticiler sektörün aranan profilleri olarak göze çarpıyor. Sektörde yükselmenin anahtarı doğru zamanda, doğru iş değişikliklerini yapabilmekte yatıyor. Zamanlamasına dikkat edilerek alanın risklerle büyük işler başarmak mümkün. Karşınıza çıkan fırsatlara değerlendirirken, bir sonraki pozisyonunuzu düşünüp adım atmak çok önemli. Doğru adım üst seviyeye çıkarabilirken yanlış adım ise bu çıkışa engel olabiliyor. 

Perakende Sektöründe sizi aranan bir yönetici yapacak beş temel özellik ise şöyle sıralanabilir;

·         Geniş bir çevreye sahip olmak

·         İyi bir takım oluşturabilmek

·         İyi bir dinleyici ve yüksek empati gücüne sahip olmak

·         Sektör dinamiklerini takip edebilmek

·         Zaman kaybetmeden cesur kararlar alabilmek

Bu makalemiz Page Executive Direktörlerinden Hakan Cönbez tarafından yazılmıştır.

İlginizi çekebilir: Yeni yöneticilere tavsiyeler

Perakende sektöründeki iş ilanlarımızı görmek için tıklayın.