Çalışanlar bağlı bulundukları firmaları kişisel veya profesyonel pek çok farklı nedenden ötürü terk edebilir. Emeklilik gibi durumlar da şirkette yeni pozisyonların açılmasına neden olur. Bu nedenle gelecek odaklı her başarılı şirketin bir kariyer gelişim planlaması olması önemlidir. Aşağıda başarılı bir kariyer gelişim planlaması yaratmak için gerekli olan ipuçları ve tavsiyeleri bulabilirsiniz. Bu önerileri uygulamak yeni bir pozisyon açılması durumunda şirketinize hem zaman ve enerji kazandıracak, hem de bu durumun doğurabileceği maliyetleri minimuma indirecektir.

Firmanızdaki potansiyel liderleri belirlemek

İşverenlerin hangi çalışanların daha fazla sorumluluk alabileceğini belirlemek adına da zaman ayırması gerekir. Böylece kurumunuzda herhangi bir lider pozisyonu açıldığında içeriden en uygun çalışanı bu pozisyona yönlendirebilirsiniz. Bu şekilde şirketinizin yönetimindeki devamlılık hissiyatı kaybolmamış olur. Daha da önemlisi değer verdiğiniz çalışanlarınıza liderlik pozisyonlarında da kendilerini gösterme olanağı sağlayarak, onları şirketinizde kalmak adına daha fazla motive etmiş olursunuz. Bu sayede kişiler kariyerlerinin zaman içerisinde nasıl gelişebileceğini de görmüş olur.

En önemli 10 liderlik yeteğeni

Yumuşak bir geçiş için önceden planlama yapmak

Doğru bir kariyer gelişim planının anahtarı, bu planın pozisyon açılmadan daha önce ve stresin yoğun olmadığı zamanlarda yapılmasıdır. Şirket içerisindeki hiyerarşide tüm roller için gereken yetkinliklerin önceden belirlenmiş olması, liderlik pozisyonu açıldığı durumda hangi kişinin bu pozisyonu alması gerektiği konusundaki seçimi çok daha kolaylaştıracaktır. Böylece gelecekteki yöneticilerinizin, yeni görevleri için hazırlık yapma imkanı da olur. Mentorlar veya kariyer koçlarından eğitim ve geri bildirim destekleri alarak potansiyel yöneticilerinizi yeni görevlerine önceden hazırlayabilirsiniz. Görev rotasyonu da kimlerin hangi farklı rollere uyabileceğini ve hangi kombinasyonların en iyi performansı çıkaracağını önceden kestirebilmek adına çok etkili bir yöntemdir. Şimdiki yöneticilerle geleceğin potansiyel yöneticileri arasındaki iletişim kanallarını bilgi akışının sürekli olabileceği şekilde düzenlemek, şirket içerisinde kalmasını istediğiniz bilgi birikimini korumaya yardımcı olur.

Kariyer gelişim planlaması ile başarıyı garantilemek

Kimlerin başarılı olabileceğini önceden kestirmek sürekli bir iştir. Yönetimlerin hangi çalışanların yetenekli olduğunu ve hangi noktalarda verimliliği arttırmanın şirket gelişimini hızlandıracağını belirlemesi gerekir. Bu alana düzenli olarak odaklanmak, şirketin gelecekteki başarısını ve bu başarının devamlılığını garantiler. Şirketler doğru gelişim planıyla, aniden ve öngörülemeyen şekilde ayrılan çalışanların yaratacağı boşlukları minimum zarar ile kapatabilir.

İlginizi çekebilir: 

İş yerinde duygusal zekanın önemi

Teknik olmayan becerileri geliştirmek

Ekibinizin yeni yeteneklere mi ihtiyacı var? Size yardımcı olalım

Çalışan arayışında mısınız?

İşe alım ihtiyaçlarınızla ilgili olarak bizimle görüşmeyi ister misiniz?

Bizimle iletişime geçin

Maaş Anketleri

Piyasa trendleri ve sektöre göre maaş hakkında önemli bilgiler

Daha fazlasını keşfet