finance-team-skills-blog-image

Şirketinizi geleceğe hazırlamak için finans ekibinizde hangi beceriler bulunmalı?

Finans sektöründe devam eden dijitalleşmenin, işverenlerin potansiyel yeni ekip üyelerinde araması gereken beceriler üzerinde büyük bir etkisi bulunmaktadır. Finans alanında giderek daha fazla operasyonel görevin otomatikleştirilmesi veya küresel ortak hizmet merkezlerine taşınmasıyla birlikte daha uzman, teknik ve analitik çalışan adaylara talep artıyor.

Her gün işverenler ve çalışanlarla konuşan uzman danışmanlarımız, finans sektöründeki işletmeler için hayati önem taşıyan en önemli beceri ve yetkinlikleri belirledi.

1. Şirket içi işlemler

Finans birimi faaliyetlerini etkili bir şekilde yürütmek için gerekli olan temel becerilerin yanında, ortak girişimlerin içinde bulunduğu işlemler de dahil olmak üzere, şirket içi işlemleri yönetme konusunda bilgisi ve deneyimi bulunan çalışanlar son derece değerlidir. Standartlaştırılmış küresel politikalar yürüten merkezi bir ekibin oluşturulması, 2019'da yürürlüğe girmiş tüm yeni düzenleyici süreçlere uygun hareket etmede anahtar nokta olacaktır.

2. Dil becerileri

Finans birimlerinin daha uluslararası hale gelmesiyle finans çalışanlarının farklı kültürlerden insanlarla çalışması zorunlu hale geliyor. Bu çalışanların, tercihen yurt dışı deneyimi bulunması ve en az bir yabancı dil - genellikle İngilizce - bilmesi gerekiyor.

3. Teknik muhasebe

Yetenekli teknik muhasebecilerin sahip olduğu beceriler giderek daha fazla talep görecektir. Tüm finans departmanlarında önemli bir rol üstlenen ve muhasebe birimi dahilinde pek çok günlük görevden sorumlu bu tür çalışanlar, organizasyonun başarılı bir şekilde yürütülmesi açısından vazgeçilmezdir. Bu çalışanlar işletmenin, yeni düzenlemelerin, iş süreçlerinin ve daha önce görülmemiş zorlukların içinden başarıyla çıkmasında kilit rol oynayacaklardır.

4. Birleşme ve satın alma alanında deneyim

Sınır ötesi birleşme ve satın alma işlemlerinin sayısının önümüzdeki birkaç yıl içinde artacağı tahmin edilmektedir. Derinlemesine stratejik planlama bilgisi olan, analitik düşünen ve ayrıntılara dikkat eden çalışanlar bu alanda en önemli unsur olacaktır.

5. Mali düzenleme uzmanlığı

Gelecekte gerçekleşecek mali düzenleme değişikliklerini güncel tutmak , şirket açısından mali istikrarsızlığa ve ekonomik kayıplara karşı koruma sağlar. Günümüzün sürekli gelişen finans sektörünü etkin bir şekilde yönetmek amacıyla yeni kurallar getirilip mevcut düzenlemelerde güncellemeler yapıldığından , değişikliklerden sürekli haberdar olmak çok önemlidir.

6. Risk ve Uyum yönetimi

Finansal şirketlerdeki birçok skandalın gösterdiği üzere, potansiyel risklerin önceden belirlenmesi ve riskleri azaltmaya yönelik önleyici tedbirler alınması amacıyla analiz edilmesi için risk ve uyum yönetiminden sorumlu çalışanların, işletmeniz açısından gerekliliklere

uyulmamasının getirdiği risklerin aslında neden kaynaklandığını anlaması büyük önem taşımaktadır. Bu risklerin daha yaygın olan bazıları, programınızın öncelikle ve en agresif şekilde ele alması gereken uyum riskleridir.

7. Denetim projesi yönetimi

Denetimler, başarılı bir finans departmanının halen vazgeçilmezidir. Yeni düzenlemelerin getirilmesi ve doğru politikalar yürütülmemesine ve prosedürlere uyulmamasına verilen cezaların artmasıyla, iç denetimler riski en aza indirmeye ve kurallara uyulmasını sağlamaya yardımcı olmada çok önemli bir rol oynamaktadır. Bu süreç, ayrıntıların ve organizasyonun büyük dikkatle incelenmesini gerektirdiğinden, denetimin tamamını yönetecek birini istihdam etmek firmalar için oldukça faydalı olacaktır. Bu denetimleri yönetmede yetkin olan çalışanlar, bir işletmenin belirlenmiş amaç ve hedeflere ulaşıp ulaşmadığını saptamada kilit rol oynar.

8. Finans alanında uzman bilgisi (Vergi, Hazine vb.)

Finans departmanını oluşturan temel finans birimleri tüm işletmeler için vazgeçilmezdir. Bu nedenle temel alanlardaki uzman bilgi ve deneyimi hayati önem taşımaktadır. Bir işveren olarak, finans ekiplerine daha derin bir anlayış ve bilgiler kazandırabilecek yetenekli çalışanlara ihtiyacınız bulunmaktadır.

9. Finansal kontrol

Finansal kontrolör, baş muhasebeci olarak tüm muhasebe faaliyetlerini denetler. Bu çalışanların hem ayrıntılara dikkat etmesi hem de büyük resmi göz önünde bulundurması gerekir. Doğruluğu sağlarken aynı zamanda verimliliği artırmakla görevlidirler ve bu iki hedefi tek bir rolde birleştirmek her zaman kolay olmaz.

10. Ticarilik

Bu konuda işletmenin kapsamlı olarak anlaşılması ve rakiplere dair bilgi esastır. İşletmenin elinde daha fazla bilgi bulunması, çalışanların maliyetleri karşılayan ve olumlu getiri sağlayan ticari projeleri daha doğru bir şekilde fiyatlandırmasına ve yürütmesine olanak tanıdığından aktüeryal, bireysel bankacılık ve sigorta rolleri için önemlidir. Ticari bilinci yüksek çalışanlar, bir şirketin neden iyi performans gösterdiğini veya neden başarısız olduğunu belirleyebiliyor olmalıdır.

Küresel bir ağı bulunan lider işe alım uzmanları olarak, işinizi bir üst seviyeye taşıyacak ve rekabette bir adım önde olmanıza yardımcı olacak en yetenekli çalışanları barındıran kapsamlı bir veritabanımız var.

Doğru becerilere sahip en yetenekli çalışanları istihdam etmenize nasıl yardımcı olabileceğimize dair özel bir görüşme yapmak için hemen uzman işe alım danışmanlarımızdan biriyle iletişime geçin.

Çalışan arayışında mısınız?

İşe alım ihtiyaçlarınızla ilgili olarak bizimle görüşmeyi ister misiniz?

Bizimle iletişime geçin

Maaş Anketleri

Piyasa trendleri ve sektöre göre maaş hakkında önemli bilgiler

Daha fazlasını keşfet