hugo-campo-trends

PageGroup Türkiye 2018’de 10. Yılını kutluyor. Şirket, işe alım ve danışmanlık alanında profesyonel yaklaşımıyla 10 yıl içinde sektörün gelişiminde önemli bir rol oynadı. Özellikle çok uluslu şirketlerin profesyonel deneyim ve sistemlerinin Türk pazarına entegrasyonunu hızlandırdı. Öte yandan İngiltere, Fransa, İspanya gibi Avrupa ülkelerindeki iş kültürü ile işe alım ve danışmanlık alanındaki bilgi birikiminin pazara kazandırılmasına katkı sağladı.

Genellikle yerel butik şirketlerin bu alanda, daha çok tanıdık esasına dayanması danışman, aday ve firma tanışıklıkları sürecin profesyonellikten uzaklaşmasına neden olabiliyordu. Çok uluslu şirketlerin genel eğilimi ise adaylar ve şirketler arasında daha tarafsız ve objektif bir bakış açısı oluyor. İşe alım süreçlerinde bir takım analizler gerçekleştirdikten sonra firmaya en uygun 5 adayın özgeçmişini sunuyor olmak oldukça önemli. Süzgeçten geçirilen adayların referans ve deneyimlerinin de kontrol edilmesi bu süreci çok daha yetkin bir hale getiriyor. Dijital değişim son yıllar içinde kendi işleyiş sistemlerimizi de değiştirdi. Süreç artık çok daha hızlı işliyor. Aday veri tabanlarında akıllı algoritmalar devreye giriyor. Bununla birlikte artık sosyal medya sadece insanlar değil firmalar da göz önünde. Yaratıcı çözümler ve içerikler geliştirmenin yanı sıra kurumsal değerlerinizi daha açık ve net bir biçimde sergilemek önem kazandı.

Bundan 10 yıl önce Türkiye’de işe alım ve yerleştirme süreci çok uluslu şirketler olmadan sadece yerel oyuncular, butik şirketler tarafından idare ediliyordu. Butik şirketlerin çoğunda 1-2 hatta 3 danışman çalışıyordu. En büyük 1-2 işe alım ve danışmanlık şirketinde ise 25 danışman görev alıyordu. 10 yılın ardından şu anda İstanbul’da 70’e yakın danışmandan oluşan toplam 80 kişilik bir ekip bulunuyor. Bu sayı işe alımda yerel temsilcilerin neredeyse 2-3 katı oranında. PageGroup Türkiye’deki işe alım pazarından oldukça ümitli. Danışman sayısını arttırarak 150 hatta 200 danışmana ulaşmak hedefler arasında yer alıyor.

 

Türkiye’de İşe Alım Danışmanlığı Hayatları Değiştiriyor

Türkiye’de geçen yıllar içinde işe alım alanında profesyonel hizmet alma anlayışında ciddi değişimler yaşandı. Hala güçlü İK departmanına sahip firmalar bu alanda profesyonel destek almayı daha az öncelikli görüyor. Oysa hangi sektörden olursa olsun uluslararası firmalar ve yenilenmeye giden orta ve küçük ölçekte işletmeler İK politikalarında uzman yaklaşımlara yöneliyor. PageGroup gibi bu alanda hizmet veren işe alım ve danışmanlık firmalarının hizmetlerinden faydalan firmalar, kendi iş ağlarının dışına çıkarak daha geniş bir yetenek havuzundan adayları değerlendirebilme şansı yakalıyor.

Türkiye’de geçirdiği 10 yıl içinde PageGroup’un en yoğun çalıştığı sektörler arasında FMCG, Finans, Üretim, Perakende, Sağlık ve BT dikkat çekiyor. Ancak özellikle finans ve satış pozisyonları liste başında yer alıyor. Sektörel bazda bakıldığında ise sağlık, bankacılık ve perakende de işe alımlarda profesyonel hizmete en yoğun talep gösterenler arasında yer alıyor.

İşe alım trafiğini en yoğun yaşayan sektörlerin başında ise üretim sektörü ve mühendislik alanları geliyor. Hemen ardından da iş geliştirme ve satış pozisyonları oldukça revaçta.

Türk firmaların tercih ettiği aday tipi

Sürekli değişen modern dünya düzeninde firmaların da adaylardan beklentileri trendler ve koşullarla doğru orantılı olarak farklılık gösteriyor. Bu doğrultuda Türkiye’de firmalar da çalışanlarının değişime, esnekliğe açık, inovatif düşünebilen, yüksek potansiyel sahibi ve yeni zorluklara göğüs gerebilecek adaylardan seçiyor. Benzer şekilde adayların eğitim aldıkları okullar ve yabancı dil yetkinliği de belirleyici rol oynuyor. Türkiye genç nüfus anlamında oldukça şanslı, eğitimli dil hâkimiyeti olan büyük bir genç kitle bulunuyor.  Son dönemlerde firmaların adaylardan talep ettiği en dikkat çekici özellik ise modern teknoloji bilgisi.

PageGroup firmaları kendileri için en doğru çalışanla bir araya getirirken sunduğu adaylarda çeşitliliğe önem veriyor. Çalışılan tüm pozisyonlarda şirketlere önerdiği aday alternatiflerinde cinsiyet dengesine dikkat ediyor. Bu şekilde firmalar, cinsiyet ayrımı yapmaksızın en yetkin kendileri için en doğru çalışanla buluşma şansı yakalıyor.

PageGroup Türkiye olarak 10 yılda 4000'den fazla adayın kariyerinde ilerlemesine destek olduk. 80.000'den fazla müşteriye büyüme çözümleri sunduk.

Makale PageGroup Türkiye Ülke Müdürü Hugo Campo tarafından yazılmıştır.

10 Yılda Neler Yaptığımızı Detaylı Görün

Aramıza katılın

 

 

Çalışan arayışında mısınız?

İşe alım ihtiyaçlarınızla ilgili olarak bizimle görüşmeyi ister misiniz?

Bizimle iletişime geçin

İş mi arıyorsunuz?

En iyi iş tekliflerini internet sitemizde bulabilirsiniz.

Hemen başvurun

Maaş Anketleri

Piyasa trendleri ve sektöre göre maaş hakkında önemli bilgiler

Daha fazlasını keşfet