social-media-reputation-blog-image

Adayları cezbetme sürecinin önemli bir parçası, potansiyel çalışanlar sizi internette araştırırken olumlu bir marka deneyimi sağlamaktır. Sizin mülakat öncesi adayları taramak için çeşitli sosyal medya sitelerini kullandığınız gibi, adaylar da sizi gelecekteki bir işveren olarak incelemek için ağlarına ve kaynaklarına danışıyorlar.

Potansiyel çalışanların şirketinize katılmaya hevesli olmalarını ve sizinle çalışma ihtimalinden korkmamalarını sağlayacak bazı basit adımları derledik.

İnternette varlık gösterin

En iyi yetenekleri şirketinize çekmek için çevrimiçi görünürlük ve etkileşim çok önemlidir. İnsanlar, duydukları ve güvendikleri bir isim için çalışmak isterler. Şirketiniz ve sektörünüzle ilgili bilgiler çevrimiçi olarak kolayca erişilebilir olduğunda, markanızı dijital kanallarda tanıtmak, mevcut ve gelecekteki çalışanlarla etkileşim kurmak ve bağlantı kurmak için çok önemlidir.

Çalışmak için iyi bir şirket misiniz?

Çevrimiçi bir işveren markası stratejisi oluşturmadan önce, sektörün sizi bir işveren olarak nasıl algıladığını anlamanız önemlidir. Mevcut ve önceki çalışanlar en büyük marka elçilerinizdir ve çevrimiçi olarak sizin hakkınızda iyi şeyler söylemiyorlarsa bunun nedenini öğrenmeniz önemlidir. Çalışanlarınızın şirket hakkındaki algısını daha iyi anlamanın yolları arasında çalışan memnuniyeti anketleri gerçekleştirmek ve şirketinizle ilgili yorumları çevrimiçi olarak izlemek bulunmaktadır.

Kültürünüzü ve hedeflerinizi tanımlayın

Sizi rakiplerinizden ayıran ve çalışanlarınızın şirkete bağlılığını sağlayan nedir? Bu sorunun cevabı, insanların neden sizin için çalışmak istemesi gerektiğini daha iyi anlamanızı sağlayacaktır. Bunun sebebi paha biçilmez eğitimlerle sürekli gelişim fırsatı sunuyor olmanız veya sadece çalışanlara doğum günlerinde izin kullanma hakkı vermeniz olabilir. Şirket kültürünüz ve hedefleriniz hakkında geniş bir anlayışa sahip olduğunuzda, yetenekli kişileri ekibinize katmaya daha çok hazırlanmış olacaksınız.

Mevcut araçları inceleyin

Markalaşma için kullanılabilecek çok sayıda sosyal medya kanalı vardır ancak hepsini kullanmak yararlı veya gerekli değildir. Markanızın gücüne etki eden bir sosyal medya stratejisine karar vermek için mevcut araçları, mesajınızı ve hedef kitlenizi inceleyin. Örneğin, son teknolojiye sahip ofis ortamınızı öne çıkarmak istiyorsanız, bunu gösteren bir video çekerek Youtube'da yayınlayın. Bu gönderinin izlenme sayısını artırmak için, personelinizi şirkette çalışma deneyimleri hakkında yorum yapmaya teşvik edin. Potansiyel çalışanların sizin hakkınızda bilgi edinmek için başvurduğu diğer kaynaklar arasında aşağıdakiler bulunuyor:

  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • Bloglar (hem kurumsal hem de bireysel olarak yazılmış)
  • Kariyer web siteniz

Çok sınırlı bir aday grubuna hitap etmek istiyorsanız, dahil olmayı düşüneceğiniz çeşitli coğrafi, sektörel ve becerilere özgü sosyal ağlar bulunuyor. Hitap etmek istediğiniz belirli çalışan grupları için tercih edilen çevrimiçi araçları araştırın; mevcut çalışanlarınız sizi doğru istikamete yönlendirecektir.

Sahiplik tayini

Sosyal medya çıktısı genellikle birkaç farklı departman (dijital pazarlama, İK, iletişim, bölüm yönetimi) arasındaki işbirliğinin bir sonucu olsa da, tutarlılığı sağlamak için nihai sahiplik bir kişiye/departmana ait olmalıdır.

Tutarlı mesajlar

Mezunlarla etkileşim kurmak için kullandığınız marka ile direktör düzeyindeki kişiler için kullanılan marka farklı olacaktır; bu nedenle farklı kitlelerle bağlantı kurmak için uygun kanalı seçtiğinizden emin olun. Hedef kitlenizi bölümlere ayırın ve onlarla bir bütün olarak değil, gruplar halinde konuşun, zira bazı bilgiler bu kitlenin büyük bir kısmını ilgilendirmiyor olabilir. Kullanmak için seçtiğiniz sosyal medya kanalını anladığınızdan emin olun. Ancak tutarlı bir marka sunmak önemli olduğundan, tüm sosyal medya kanallarında mesajın tonunun aynı olduğundan emin olun.

Cazip yönlerinizi öne çıkarın

Sosyal medya araçları üzerinden başarılı bir markalama, şirketinizdeki yaşamın nasıl olduğuna dair harika bir "vitrin" oluşturur ve çalışanların gerçekten ilgisini çekmek için bilgi birikiminizi ve kanaat önderliğinizi göstermenize yardımcı olur. Harika bir eğitim programınız olduğu için tercih edilen bir işveren olduğunuzu söylemekle yetinmeyin; hedef kitlenize videolar, vaka çalışmaları, personelle yapılan röportajları gösterin ve onlara eğitim ekibiyle etkileşimde bulunma şansı verin.

Olumsuzluk yönetimi

Katılımı teşvik ederek çevrimiçi ortamda aldığınız geri bildirimlerin tümü olumlu olmayacaktır. Forumdaki olumsuz görüşleri kabul edin ve sorunu çözmek için atacağınız adımları özetleyin. Silmeniz tavsiye edilen tek olumsuz geri bildirim, tamamen dışarıdan gelen spamler veya kasıtlı, gerçek olmayan saldırılardır (genellikle trolleme olarak bilinir).

Başarınızı ölçün

Sosyal medyada tutarlı bir markalama yaklaşımının faydaları bir gecede görülmez ancak stratejinizin başarısını ölçmek için en başından bir izleme süreci uygulayın. Google Analytics, çevrimiçi izleme için yararlı bir araçtır ve görüşme aşamasında niteliksel bir geri bildirim alınabilir.

Adayları cezbetmek için çok önemli olsa da, olumlu bir işveren markasının sunulması da en iyi yeteneklerin şirketinize katılmasında ve elde tutulmasında büyük rol oynar. Çalışanlarınıza dönüşen adaylar, kısmen markanızla ilgili olumlu deneyimleri nedeniyle çalışanınız oldular.

Sosyal medya aracılığıyla işveren markalaması sadece bir mesaj vermekle ilgili değildir, aynı zamanda siz, çalışanlarınız ve pazarın geneli arasında yapılan bir konuşmadır. Etkileşimi ve katılımı teşvik edin; sonuçlar, gerçek kültürünüzü web sitenizin "hakkımızda" bölümündeki resmi ifadelerden çok daha fazla yansıtacaktır.

Bugün harika yetenekler bulun, bir iş tanımı gönderin veya Michael Page ofisi ile iletişime geçin.

Çalışan arayışında mısınız?

İşe alım ihtiyaçlarınızla ilgili olarak bizimle görüşmeyi ister misiniz?

Bizimle iletişime geçin

Maaş Anketleri

Piyasa trendleri ve sektöre göre maaş hakkında önemli bilgiler

Daha fazlasını keşfet