Veri edinme ve kullanmanın geçirdiği evrim, bu yıl pazarlama sektörünü ileriye taşımaya devam edecek. Bu bilgilerin doğru kullanımı ve analizi, işletmelerin daha spesifik ve daha iyi hedeflenmiş pazarlama kampanyaları yürütmesine imkan tanıyacak. Geniş veri yığınlarını anlamlı ve hayata geçirilebilir fikirlere dönüştürme becerisine sahip profesyonellere bu yıl büyük talep olacak.

Uzman danışmanlarımız, her gün hem işverenlerle hem de pazarlama alanında çalışan profesyonellerle konuşuyor. Bu anlayışla, 2021'de işletmeleri ileri taşıması beklenen en iyi 10 beceriyi belirledik.

1.  Veriye dayalı müşteri fikirleri geliştirme

Kapsamlı, veriye dayalı müşteri fikirleri, her strateji için hayati önemdedir. 2020’de bu konuya oldukça ağırlık verildi ve bu eğilimin 2021'de artması bekleniyor. Müşteri fikirlerini yalnızca aktarabilen, değiştirebilen ve anlayabilen değil, aynı zamanda kullanarak güçlü bir ticari strateji oluşturabilen uzmanlar değerlidir.

2. Yatırım Getirisinin Hesaplanması

Sürdürülebilir bir yatırım getirisi elde etmek her işletmenin bel kemiğidir. Pazarlamanın iş büyümesini ve stratejisini ilerletmesiyle birlikte, tüm pazarlama faaliyetlerinin yatırım getirisi şimdi hiç olmadığı kadar önemli. Bütçeler titizlikle yönetiliyor ve kuruluşlar pazarlama faaliyetlerinden daha fazla performans bekliyor. Temel ölçütlerin tanımlanmasını, izlenmesini ve raporlanmasını sağlayan araçların uygulanması hayati önem taşıyor. Hangi ölçütlerin vurgulanması gerektiği, bunların nasıl ölçüleceği ve ekibe bu konuda hangi araçların yardımcı olabileceği hakkında anlayışı sağlam olan profesyoneller, her türlü pazarlama departmanına gerçek bir değer katabilir.

3. Yatırım getirisi konusunda iletişim

Başarı öykülerinizi güçlendirmek ve personeli düzenli olarak bilgilendirmek, morallerini artırmaya yardımcı olur. Pazarlama faaliyetlerinin ve bütçelerinin en üst düzeye çıkarılması adına artık her büyüklükten şirket yatırım getirisini takip ediyor. Dolayısıyla başarıları ve alınan dersleri aktarabilmek çok değerli. Daha fazla kıdemli pazarlama uzmanının yönetim pozisyonlarına gelmesi ve önemli iş toplantılarına katılmasıyla birlikte, pazarlamanın işletmede stratejik güce kavuşması için yatırım getirisi konusunda iletişimlerin sağlanması esastır.

4. Teklif yönetimi

Birçok işletme için teklif yönetimi, bir kuruluşun kapısından içeri ilk adımı atma fırsatı sunar. Bir sözleşme kazanmanız, iletişim ve ilişki kurmak için bir sıçrama tahtası sağlamanın yanı sıra çapraz satış/üst kategoriden satış ve uzun vadeli iş ortaklıkları geliştirme şansı da verir. Şirketlerin, kalabalığın arasından sıyrılmak ve belgeyi daha ilgiyle okunur hale getirmek için kişiselleştirilmiş dokunuşlar katmayı tercih etmesiyle, teklif verme süreci de daha yaratıcı hale geliyor.

5. Kurum içi iletişimler

Mevcut siyasi ve ekonomik iklimden dolayı işletmeler, önümüzdeki birkaç yılın ne getireceği konusunda belirsizliğin hakim olduğu bir pazarla karşı karşıya. Bunun sonucunda, güçlü kurum içi iletişim ve değişim iletişimi uzmanlarına olan talebin arttığını görüyoruz. Bunu özellikle, spesifik projeler için güçlü değişim iletişimi yüklenicilerine ve yeni programlar uygulamaya olan ihtiyaçları arttığından dolayı, geçici pazarlarda gözlemliyoruz. Kurum içi iletişim ve değişim iletişimi uzmanları, kurumsal stratejiyi yönlendirip temel mesajları işletmenin tümüyle paylaşarak üstün yeteneklerin motivasyonunu, katılımını ve ödüle odaklanmasını sağlar.

6. Marka yönetimi

Marka yöneticileri, bir markanın/marka portföyünün 360 derece yönetiminden sorumludur ve sürekli değişim ile artan düzeyde bir rekabetin hakim olduğu pazarda önemi kritik olan marka yönetiminin beş ayağına odaklanır. Bu uzmanlar, bir markanın hareket hızını ve tüketici taleplerine yanıt verme hızını ayarlar. Bu da nihayetinde markanın performansını etkileyerek başarısını belirler. Marka yöneticisinin yetki alanı, ATL/BTL kampanyaları, sosyal medya ve yeni ürün/marka geliştirme dahil uzmanlık düzeyinde çeşitli pazarlama birimlerini kapsadığından, bu beceri seti oldukça önemlidir.

7. Halkla İlişkiler

2020’de özellikle daha fazla düzenlemeye tabi sektörler halkla ilişkiler kampanyalarına ağırlık verdi. Bunun nedeni kısmen, işletmelerin geleneksel doğrudan pazarlama yöntemlerinden uzaklaşarak daha yaratıcı hale gelmek durumunda kalmaları olabilir. Ancak, güçlü, uygun maliyetli halkla ilişkiler kampanyaları, işletmelerin yeni ve daha pasif bir kitleye ulaşmasına imkan tanır. Ayrıca bir şirketin marka algısını 'en iyi' seviyesine çıkarmak açısından da önem taşırlar. Nihayetinde, bir markanın gazeteciler, kanaat önderleri ve tüketicilerle daha güçlü bir etkileşime girmesini sağlayan şey, sıkı bir halkla ilişkiler uzmanının ilişki kurma becerileridir.

8. Metin yazarlığı

Özlü, ilgi çekici ve odaklı içerik, birçok kuruluş için uzun süredir merkezi bir odak noktasıdır. Buna paralel olarak, 2020’de genellikle içeriklerini yenilemek amacıyla metin yazarlarından oluşan proje ekiplerini görevlendiren çok sayıda işletme gördük. Bu durum, web sitesi ve çevrimdışı tanıtım materyalleri dahil olmak üzere çeşitli platformlara yansıdı. Geleneksel pazarlamanın geçirdiği dijital dönüşümün ortasında, farklı kitleler için çeşitli ses tonlarında ve kelime sayılarında ilgi çekici içerikler oluşturabilmek daha da önemli hale geldi.

9. Kategori analizi

İndirimli satış mağazalarının perakende pazarına hakim olmasıyla, tüketici trendlerini analiz etmek ve kategori yönetimini planlamak her zamankinden de önemli. Tüketicilerin çok daha fazla değer odaklı olduğu bu sürekli değişen dijital e-ticaret ortamında rekabet edebilmek için perakendecilerin, kategori verisi kullanımlarını artırmaları gerekiyor. Rekabet yüksek ve artmaya devam ediyor, dolayısıyla özenli bir kategori yönetimi üreticiler için son derece kritik.

10. Paydaş ilişkileri yönetimi

Etkili paydaş ilişkileri yönetimi, kuruluş içerisinde tam uyumu sağlar. Örneğin, daha fazla şirketin esnek çalışma modelini benimsediği bu dönemde, bunun pratikte neye karşılık geldiği konusunda düzenli ve etkili iletişim çok önemlidir. Basitçe söylemek gerekirse, iyi paydaş yönetimi başarıyı kolaylaştırır.

Küresel bir ağı bulunan lider işe alım uzmanları olarak, işinizi bir üst seviyeye taşıyacak ve rekabette bir adım önde olmanıza yardımcı olacak en yetenekli çalışanları barındıran kapsamlı bir veritabanımız var.

Doğru becerilere sahip en yetenekli çalışanları istihdam etmenize nasıl yardımcı olabileceğimize dair özel bir görüşme yapmak için hemen uzman işe alım danışmanlarımızdan biriyle iletişime geçin.

Join over 80,000 readers!
Receive free advice to help give you a competitive edge in your career.